הרב אמסלם התארח בכיפה: "עם שלם עוד תפתיע, גם ש"ס התחילה בקטן"

ח"כ הרב חיים אמסלם, יו"ר מפלגת "עם שלם", התארח בפורום אקטואליה בכיפה והשיב לשאלות הגולשים. "הציונות הדתית שותפה לדרך ואשמח לשתף איתם פעולה בקואליציה", ציין

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/01/13 14:44 ו בשבט התשעג

הרב אמסלם התארח בכיפה: "עם שלם עוד תפתיע, גם ש"ס התחילה בקטן"
עם שלם, צילום: עם שלם

הרב ח“כ חיים אמסלם, יו“ר מפלגת ”עם שלם“, התארח היום (ה‘) בפורום אקטואליה בכיפה והשיב לשאלות הגולשים, לקראת הבחירות שייערכו ביום שלישי הקרוב. במסגרת האירוח, ציין הרב אמסלם כי הוא ”רואה בציונות הדתית שותפה להרבה מעמדותיי ודעותיי ואשמח לשתף איתם פעולה בקואליציה הבאה“.

ח“כ אמסלם ציין כי הוא ”חש שיש בציבור הציוני דתי סוג של יראה ופחד מהחרדים ואולי אף תחושה של פחיתות קומה ורצון להוכיח ש"אנחנו לא פחות דתיים מהם". כנגד זה אני מתקומם ומתרעם“. לדבריו, מפלגתו מציעה ”אלטרנטיבה לבוחר החרדי שמאס בפוליטיקה של עסקניו. אפשר לראות את המגמה הזו בכל מקום. באתרי האינטרנט החרדי, בפורומים השונים, ואפילו בפאניקה שאוחזת במפלגות החרדיות לנוכח הירידה בסקרים. במפגשי הרבים עם החרדים אני רואה כמה תמיכה יש לדעותי ואני בטוח שאחוזי ההצבעה עבור עם שלם בציבור החרדי יהיו מפתיעים“.

ח“כ אמסלם הבהיר באופן נחרץ כי בכוונתו להמליץ על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה הבאה וציין כי עמדותיו המדיניות הם בימין-מרכז, אך ”לא בשביל כך קמה תנועת עם שלם“.

באירוח, הביע הרב אמסלם תמיכה במועמדותו של הרב דוד סתיו לרבנות הראשית לישראל וציין כי ”שיתפנו פעולה בשנים האחרונות ובהרבה תחומים יש בנינו הסכמה. עם זאת אני חושב שהדיבורים על הסכם עם ש"ס, שהם יקבלו את הרב הראשי הספרדי והבית היהודי את האשכנזי, הם טעות חמורה וגם מצביעים במידה רבה על כך שמפלגת הבית היהודי צבועה בגוון עדתי אחד“.

בתשובה לשאלות הגולשים שטענו כי אין סיכוי לכך ש“עם שלם“ תעבור את אחוז החסימה, ציין הרב אמסלם כי בעיניו ”די ברור שאנחנו עוברים את אחוז החסימה. ישנם מספר סקרים שמראים זאת בבירור וכמה סקרים שמראים שאנחנו מעט מתחתיו. מטבע הדברים, קשה לדגום באופן מדויק, מפלגה חדשה שזו לה הפעם הראשונה שהיא מתמודדת בבחירות. תזכרו, גם ש“ס התחילה עם ארבעה מנדטים“.

”אני נמצא בשטח ורואה את התמיכה האדירה שאנחנו מקבלים בציבורים שונים ומגוונים, חרדים, חילונים, דתיים ומסורתיים, קיבוצים, ומושבים, פריפריה, מרכז ויהודה ושומרון וגם במגזר הדרוזי והבדואי. השאלה היא לא אם נעבור, אלא איזה כוח יהיה לנו. מזה תיגזר גם השאלה של יכולת הישיבה וההשפעה שלנו בקואליציה“, הוסיף אמסלם.

אמסלם התייחס באירוח גם לסוגיית המו“מ עם ”הבית היהודי“ נוכח הדיווחים השונים, לפני כשלושה חודשים, שסיפרו על ריצה משותפת בין המפלגות. ”את שאלת הריצה המשותפת עם הבית היהודי, תצטרך לשאול אותם. כל המועמדים לראשות הבית היהודי הצהירו שיפעלו לרוץ יחד עם עם שלם. כולל נפתלי בנט ששילב בקמפיין שלו את תמונת אחת הפגישות שלנו. לצערי לאחר שנבחר הוא בחר לנתק מגע וסיבותיו עמו. אנחנו יצאנו לדרך ואנו מביאים כיוון ודרך שונה ממה שהבית היהודי מציע“, סיכם.