הרב אמסלם: אלחם למען הפעלת תחבורה ציבורית בשבת

יו"ר מפלגת "עם שלם" יצא לסיבוב פאבים בתל אביב, במטרה לפגוש מקרוב את הקהל החילוני. "סטטוס קוו לא כתוב בתורה, הוא לא ירד משמיים. אפשר לשנות ובשביל מהפכות כאלה צריך אומץ", אמר

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 13/12/12 12:11 כט בכסלו התשעג

הרב אמסלם: אלחם למען הפעלת תחבורה ציבורית בשבת
עם שלם, צילום: עם שלם

"יש אנשים בתל אביב שרוצים תחבורה ציבורית בשבת וברור שלא עולה על דעתי לשמוח מכך, אך אלחם ואאבק שרצונם ייעשה" - כך אמר אמש (ד‘) ח"כ הרב חיים אמסלם, יו“ר מפלגת ”עם שלם“, במהלך סיור במתחמי הבילוי בתל אביב.

כחלק ממסע הבחירות וממסעי השכנוע להצביע למפלגה הצעירה הסתובב אמש ח"כ הרב אמסלם ברחובות תל אביב על מנת לשכנע גם את הציבור החילוני להצביע למפלגת "עם שלם" בראשותו. בפגישתו עם התושבים התל אביבים הופנו לעברו שאלות קשות רבות העוסקות בדת ומדינה.

הרב אמסלם הדגיש בדבריו את העובדה כי הוא מחוייב למערכת המחוייבות ההלכתית, אך לדבריו ישנם מקומות בהלכה בהם ניתן להקל, אך לא כולם מעוניינים לעשות זאת. "אנחנו חיים במדינה יהודית ודמוקרטית", אמר הרב אמסלם, "אנחנו רוצים לשמור על המדינה כמדינה של יהודים, לא הקמנו כאן סתם מדינה ואנחנו רוצים שתהיה דמוקרטית וזה לא תמיד הולך ביחד וצריך לומר את האמת".

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/121320129462.mp3[/embed]

כשנשאל על הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות, הגיב הרב אמסלם: "מה זה סטטוס קוו? זה כתוב בתורה, זה ירד משמיים? אנשים החליטו לשמר את המצב ואני אומר שיש אנשים בתל אביב שרוצים תחבורה ציבורית בשבת וברור שלא עולה על דעתי לשמוח מכך, אך אני אלחם ואאבק שרצונם ייעשה".

לטענה כי המדינה תגרום לחילול שבת של יהודים השיב כי "אני לא רואה שום טעם לבוא בדלת האחורית ולהכתיב להם מה שהם לא רוצים. אני חושב שגם היום, בשקט, המנהיגות החרדית מבינה את זה פשוט אין לה אומץ לעשות את זה. אנחנו נעשה את זה, מתוך הבנה. לא תמיד זה קל ולא תמיד זה ישים במהירות. יש היום לדעתי הבנה לצורך הבסיסי שאנשים יוכלו בשבת לעשות את עולה על רוחם. אנחנו לא רוצים יהדות בכפייה. אשמח מאוד שיהודי ייקח החלטה ויגיד שהוא אינו רוצה לנסוע בשבת אך זו החלטה שלו ולא אני כופה אותה עליו".

בסיורו בתל אביב זכה ח"כ הרב אמסלם ללא מעט מחיאות כפיים על אמירותיו המתונות ביחס ליהדות החרדית. בסיום דבריו פנה אל הציבור החילוני ואמר "בשביל מהפכות צריך אומץ, גם בשביל לבוא ולומר 'אני מצביע לרב אמסלם' צריך אומץ".

דוברו של הרב אמסלם הדגיש כי "הסטטוס קוו אינו דבר קדוש וחייב להימצא פתרון לחילוני שרוצה לנסוע בשבת, זאת בד בבד עם שמירת הפרהסיה היהודית של מדינת ישראל. למען כך מבטיח הרב אמסלם להיאבק בכל כוחו, ביושר ובאומץ".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן