הרבנים ליאור ודרוקמן: מצטערים על דברי הרב עובדיה נגד הבית היהודי

לאור הביקורת החריפה שמתח בכיר הפוסקים בדורנו על "הבית היהודי", בעקבות חשיפת תמיכת איילת שקד בנישואין אזרחיים שהבאנו בכיפה, יצאו הרבנים ליאור ודרוקמן להגנת המפלגה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/01/13 19:21 י בשבט התשעג

הרבנים ליאור ודרוקמן: מצטערים על דברי הרב עובדיה נגד הבית היהודי
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

רבנים בכירים בציונות הדתית ובראשם הרב דב ליאור, הרב חיים דרוקמן והרב חיים שטיינר, חתמו היום (ב‘) על גילוי דעת פומבי בו הם מתייחסים לביקורת שהשמיע הרב עובדיה יוסף, בכיר הפוסקים בדורנו ומנהיגה הרוחני של ש“ס, שתקף את ”הבית היהודי“ וטען כי מדובר ב“בית של גויים“ וכי אסור להצביע למפלגה זו. עמדה זו של הרב עובדיה פורסמה בעקבות חשיפת כיפה שהסעירה את המערכת הפוליטית וגילתה כי איילת שקד הביעה תמיכה ברורה בנישואין אזרחיים לפסולי חיתון בישראל.

בגילוי הדעת, נמנעים הרבנים מלמתוח ביקורת ישירה על הרב עובדיה יוסף וכותבים כי הם שמעו ”בצער את הדברים שנאמרו בטעות על ציבור גדול מישראל תומכי הבית היהודי". הרבנים מציינים שתומכי הבית היהודי הם "נאמנים לתורה ולמצוות ורבים מהם מוסרי נפש על התורה ועל ישובה של ארץ ישראל".

הרבנים מוסיפים וכותבים כי הם "מכירים ומוקירים תלמידי חכמים התומכים בבית היהודי" וכן שהבית היהודי חרט על דגלו לפעול למען תורת ישראל בכל תחומי החיים הציבוריים. בנוסף לרבנים ליאור, דרוקמן ושטיינר, חתומים על הקריאה גם הרב איסר קלונסקי, הרב גדעון פרל, הרב דוד חי הכהן, הרב אליקים לבנון, הרב מיכאל הרשקוביץ והרב שמעון כהן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן