הקרב על המשרד: אורבך וסלומינסקי מתמודדים על חלוקת התיקים

מרכז "הבית היהודי" יידרש להכריע בדבר זהותם של השרים לעתיד מטעם המפלגה, במידה וזו תכנס לקואליציה. בנט ואורי אריאל כבר מובטחים, אורי אורבך וניסן סלומינסקי יידרשו להכרעת המרכז

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/01/13 07:34 יט בשבט התשעג

הקרב על המשרד: אורבך וסלומינסקי מתמודדים על חלוקת התיקים

הדרך אל משרד השר רצופה קרבות פנימיים: עוד בטרם החלו המגעים הקואליציוניים בין ”הבית היהודי“ לראש הממשלה בנימין נתניהו, מתפתח קרב של ממש על אחד התיקים שצפויה המפלגה לקבל, זאת בהנחה שהיא בכלל תכנס לקואליציה ותזכה, על פי המתסמן, בכשלושה או ארבעה תיקים.

בעוד התיק הבכיר ביותר יועבר לידי היו“ר בנט ותיק נוסף לידיו של יו“ר צוות המו“מ, ח“כ אורי אריאל. חלוקה זו של התיקים סוכמה וגובשה במסגרת הסכם האחדות בין ”תקומה“ ל“בית היהודי“. אולם, שלושה טוענים לכתר התיק השלישי שהמפלגה צפויה לקבל וביניהם ח“כ אורי אורבך - אותו מעדיף בנט - ניסן סלומינסקי ואבי וורצמן. על פי חוקת המפלגה, מי שיכריעו ביניהם יהיו חברי מרכז המפלגה, שיתכנסו על מנת להצביע ולהשפיע.

(דורש תפקיד משמעותי בממשלה הבאה, סלומינסקי. צילום: יחצ)

כיוון שכך, מסתמן כי הקרב יתנהל בסופו של דבר בין ח“כ אורי אורבך ניסן סלומינסקי. אורבך, מחד, אחראי למהפכה במפלגה, כמי ששיכנע והריץ את נפתלי בנט להצטרף לשורותיה; מנגד, סלומינסקי נחשב לפעיל שטח ותיק ובכיר, ח“כ לשעבר ומי שמקורב לאנשים רבים בשטח. נזכיר כי סלומינסקי נבחר למקום השלישי ברשימת ”הבית היהודי“, לעומת אורבך הממוקם במקום ה-6 בלבד, ברשימה המאוחדת.

בתוך כך, במפלגה מגבשים את הדרישות הקואליציוניות, יממה בלבד לפני שיידרש יו“ר המפלגה, נפתלי בנט, להמליץ לנשיא המדינה על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה הבאה. על פי המסתמן בשלב זה, כפי שדיווח היום (ד‘) העיתונאי זאב קם ב“מעריב - מקור ראשון“, בשורת התיקים הבכירים, שואפים במפלגה למשרד הפנים, משרד התעשייה והמסחר, משרד החינוך או משרד המשפטים. במדרג נמוך יותר, מקווים במפלגה להשיג את המשרד לשירותי דת ובכך להוציאו מידיים חרדיות, או לחילופין את המשרד לפיתוח הנגב והגליל או משרד התרבות והספורט.