הכירו את נחמיה רפל

חדשות כיפה בחירות 2015 24/12/14 15:59 ב בטבת התשעה

הכירו את נחמיה רפל
יחצ, צילום: יחצ

• בן 65

• נולד, גדל וחבר בקבוצת יבנה.

• נשוי ואב לחמש בנות. סב לחמישה נכדים.

• מזכ"ל הקיבוץ הדתי. איש חינוך אשר כיהן כמנהל ביה"ס בקיבוצו, כמפקח כולל במנהל לחינוך התיישבותי וכמנהל גף חטיבות עליונות ומנהל האגף לחינוך על-יסודי במשרד החינוך בירושלים. פעיל חברתי מרכזי בקיבוץ הדתי, בעמותות ובבית היהודי. סא"ל וסמח"ט שריון במיל', למד בישיבת מרכז הרב, בעל תואר ראשון בכלכלה ופילוסופיה יהודית ותואר שני בהיסטוריה של עם ישראל.

אני מאמין:

הציונות, היהדות ואחדות העם הן אבני היסוד של החברה הדתית. עלינו להנחיל לציבור בישראל את הערכים הללו ולהשיב את שיתוף הפעולה בין זרמי היהדות השונים במדינת ישראל. עלינו לפעול לחיזוק הקשר בין חלקי העם, לאחות את השסעים ולפעול יחדיו כנגד אויבינו המשותפים.

הציונות הדתית מהווה עוגן ערכי - חיבור של עם, ארץ ותורה. למרות כל השינויים הפוליטיים והסערות לאורך השנים, הערכים הללו נותרים כעוגן עבור כל חלקי העם. הציונות הדתית היוותה תמיד גשר בין חלקי העם ועליה להמשיך לשמש ככזאת גם בממשלות הבאות.

אני מאמין כי דרכו של הקיבוץ הדתי אותה אני מביא עמי בעשייתי הציבורית, דרך התורה והעבודה, דרך של שילוב בין עולמות, היא דרכה של מפלגת הבית היהודי והיא זו שצריכה להוות את העוגן בכנסת ובממשלת ישראל. ההתיישבות העובדת שאני חלק ממנה ואותה אני מייצג, היא נדבך מרכזי בתקומת עם ישראל בארצו, וחשוב להשמיע בכנסת את קולה הייחודי.

מה אני מתכוון לעשות בכנסת הבאה:

הנושאים החשובים לי ביותר לקידום הם ההתיישבות והערכים ואת שניהם אקדם בכנסת הקרובה. יש לחדש את תנופת ההתיישבות והחקלאות, אפעל להקלת הפעילות ההתיישבותית בכל רחבי המדינה ובמיוחד בגליל ובנגב באמצעות הקלות רגולטוריות וסיוע מדינה. החקלאות היא ליבה של ההתיישבות וגאולת הקרקע, לכם אפעל חזקה. חשוב להשיב את הביטחון הכלכלי לענף כך שתשוב העבודה העברית לחקלאות ובנים ירצו להמשיך במלאכת אבותיהם. המדינה זקוקה לחקלאות טובה במחירים סבירים לצרכן, חקלאות שמשמרת את השטחים הפתוחים בישראל ומשרטטת למעשה את מפת מדינת ישראל. נושא הערכים חשוב לא פחות ואני מתחייב לפעול לקידום חברתי באמצעות חינוך טוב ונגיש לכל ילד במדינת ישראל, סדר עדיפויות תקציבי נכון ותפיסה ערכית של קהילה הדואגת לכל חבריה, כפי שקיים בחברה הקיבוצית ממנה אני בא.

עשייה ציבורית:

את כל חיי הקדשתי לעשייה ציבורית, החל מהפעילות בבני עקיבא, דרך עבודתי כמחנך וכמובן כמזכ"ל הקיבוץ הדתי בשבע השנים האחרונות. אני פעיל גם במגזר השלישי וכיהנתי בהנהלות של מגוון עמותות רחב, ביניהן: "קשת - לקידום החינוך המשותף לדתיים וחילוניים"; "צוות חינוך במרכז טאוב - לחקר מדיניות חברתית בישראל"; "פרס רקנאטי-צ'ייס-רש"י למורה היזם"; "קרן פינקוס" ועוד. כיום מכהן נחמיה כיו"ר ההנהלה של ישיבת השילוב במעלה גלבוע; יו"ר ההנהלה של מדרשת עין הנצי"ב; יו"ר ההנהלה של "מרכז יעקב הרצוג ללימודי יהדות"; חבר הנהלת "אלומה - למעורבות חברתית וערכית בחברה הישראלית"; חבר מליאת ההנהלה של בני עקיבא; יו"ר המזכירות המורחבת של "בני עקיבא - התנועה העולמית"; יו"ר ועדת הכספים של תנועת המזרחי העולמית; יו"ר ועדת הכספים של תנועת בני עקיבא ישראל; חבר הנהלות כפרי הנוער הדתיים ימין-אורד, הודיות וכפר הנוער הדתי, ועוד.

אני מאמין שעשייה חברתית אותנטית מתגלמת בחיי קהילה משמעותיים. תפיסת העולם שלי רואה בקהילה כבסיס הנכון לחיים בעת הזאת, בה כל אדם מביא את יתרונותיו ויחדיו יוצרים הם מכלול העולה על סך הפרטים המלא ביצירה תרבותית, ערבות הדדית, חינוך איכותי ודאגה לחלש ולקשיש. המעורבות של חברי הקיבוצים בקהילת העיר היא מהשליחויות החשובות שנעשות ועלינו להמשיך להשקיע בשילוב בין הקהילות ליצירת חברה מאוחדת של ערבות הדדית. אני מאמין שבאמצעות סדר עדיפויות נכון המדינה יכולה להשתמש באמצעים שבידה על מנת לעודד את הערכים הללו.

תומכים:

ברוך ה' אני זוכה לתמיכה עצומה מרבים בבית היהודי. הקיבוץ הדתי עומד מאחורי ולמעשה הצביע על תמיכתו בהתמודדות שלי בבחירות הללו. ההתיישבות העובדת כולה מפגינה כלפי פרגון ותמיכה מקיר לקיר. אני חש את האהבה הציבורית מכל רחבי הארץ, בקיבוץ ובעיר, מאנשים המתגעגעים למפד"ל הקלאסית, המשלבת אורח חיים של תורה ומצוות יחד עם סובלנות ופתיחות.