היועץ הדתי מאחורי ניצחון לפיד

מרק מלמן, יועץ הבחירות האמריקאי של "יש עתיד", ניהל קמפיין יציב ועקף בסיבוב את המהלכים התקשורתיים של הליכוד-ביתנו והבית היהודי. איך הוא עשה זאת?

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/01/13 09:25 יב בשבט התשעג

היועץ הדתי מאחורי ניצחון לפיד
יחצ, צילום: יחצ

במערכת הבחירות המוזרה הזו, על תוצאותיה המשונות, היה יועץ אסטרטגי אחד שהצליח לעשות את המהפכה: הכירו את מרק מלמן, היועץ האמריקאי של יאיר לפיד ומפלגת ”יש עתיד“, שהוביל את קמפיין המפלגה כשכיפה סרוגה לראשו.

מלמן, בעל חברה מצליחה לייעוץ, מתגורר בוושינגטון ובקושי דובר עברית. הוא מזוהה עם המפלגה הדמוקרטית. לכל אורך מערכת הבחירות ניפק מלמן סקרי עומק לתשומת לבו של לפיד, שבדקו את מצב הרוח בשטח. לכל אורך הדרך, נגד כל הסקרים שהתפרסמו באמצעי התקשורת ונגד כל הסיכויים, טען מלמן כי ”הסקרים בישראל נעשים בצורה לא טובה, רבים מהם מתעלמים מהסלולרי. הם לא מעריכים נכונה את כוחו של לפיד“.

(לפיד במהלך הקמפיין. צילום: יש עתיד)

הקו האסטרטגי שנקט מלמן במערכת הבחירות היה ”הפוליטיקה החדשה“ שמייצג לפיד. ”זה הנכס העיקרי שלו“, הסביר מלמן בראיון שהעניק החודש לערוץ 10, ”הוא יכול להיות משב רוח רענן בפוליטיקה הקיימת“. מלמן בנה את לפיד כחלופה אסטרטגית להצבעה לליכוד מימין ולעבודה-לבני משמאל, כך שקולות רבים במרכז, שמאסו באפשרויות הקיימות, בחרו דווקא בלפיד.

הקמפיין של ”יש עתיד“ התמקד בפרסום אינטנסיבי באינטרנט ומעט שלטי חוצות - כך על פי עצתו של מלמן, שטען שוב ושוב כי הקמפיין ברשת יכריע את מצב הרוח בשטח.