"הבית היהודי" נקנסה ב-72 אלף שקל בעקבות קמפיין "חזקים ביחד"

ועדת הבחירות המרכזית קנסה את המפלגה לאחר שזו "מסמסה", לדברי השופט רובינשטיין, את הוראתו להסיר מיידית את קמפיין החוצות בו מוצגות תמונותיהן של ביבי ובנט תחת הכותרת "חזקים ביחד"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/01/13 15:47 ט בשבט התשעג

"הבית היהודי" נקנסה ב-72 אלף שקל בעקבות קמפיין "חזקים ביחד"
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

”הבית היהודי“ נקנסה בסכום של 72,000 שקלים על ידי ועדת הבחירות המרכזית, לאחר שזו הפרה את החלטת הוועדה אשר הורתה לה להסיר מיידית את כל מודעות הקמפיין בה הוצגה תמונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם תמונתו של נפתלי בנט, תחת הכותרת ”חזקים ביחד“.

ועדת הבחירות המרכזית ציינה כי "מפלגת הליכוד טענה כי הבית היהודי הציגה מצג שווא שלפיו נראה כאילו נתניהו ובנט מתמודדים יחד במסגרת רשימה אחת - רשימת הבית היהודי. ועדת הבחירות המרכזית קיבלה טענה זו והנחתה את הבית היהודי להסיר את כל המודעות בתוך 48 שעות“. ואולם, חרף הודעת הוועדה, המפלגה ”הפרה את צו המניעה שניתן ביום 17.1.13 הן באשר לשלטי החוצות והן באשר לפרסומים ברשת האינטרנט".

יו“ר הועדה, השופט אליקים רובינשטיין, טוען כי התנהלות המפלגה ”מעלה תחושה של ניסיון למסמס את צו המניעה במהלך הימים שחלפו מאז נתינתו, בין אם מתוך תקווה שיבוטל בדיון בערר במליאת הוועדה ובין לנוכח קרבת יום הבחירות“. לדבריו, ”לזאת אין בידי להסכים. רשימת מועמדים לכנסת אינה יכולה להקל ראש בצווי מניעה הניתנים על-ידי יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית ולהפרם גם אם אינה מסכימה עם תוכנם".