"הבית היהודי" מנסה לגבש גוש פוליטי עם המפלגות החרדיות

המפלגה פנתה לש"ס ויהדות התורה בהצעה ליצור גוש פוליטי אחיד לצורך המגעים הקואליציוניים מול נתניהו. במסגרת זו, הסכים בנט לפשרות בסוגיית גיוס החרדים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/01/13 07:49 יח בשבט התשעג

"הבית היהודי" מנסה לגבש גוש פוליטי עם המפלגות החרדיות

גורמים בכירים במפלגת ”הבית היהודי“ פנו בימים האחרונים לראשי המפלגות החרדיות ”יהדות התורה“ וש“ס, בבקשה ליצור גוש פוליטי משותף לקראת המגעים הקואליציוניים מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם עד לשלב זה הם נתקלו בסירוב מבחינתם.

על פי הדיווח אמש (ב‘) בתחנת הרדיו ”קול חי“, טענו במפלגת ”הבית היהודי“ כי בינם לבין החרדים ישנם נושאים משותפים רבים וכי החלטה משותפת של המפלגות תאפשר גוש פוליטי יציב ומשמעותי אשר יוכל לעמוד על דרישותיו מול נתניהו.

במסגרת אותה הצעה של ”הבית היהודי“, על פי הדיווח, הביע יו“ר המפלגה נפתלי בנט נכונות לפשרה בסוגיית הגיוס, כך שהוא אינו דורש את הגבלת מספר לומדי התורה במכסות אותן דרשו מפלגות אחרות ובראשן ”יש עתיד“ של יאיר לפיד.

בש“ס אישרו את הפרטים ושר הפנים אלי ישי אכן אישר את המגעים וציין בתגובה לדיווח כי ”ההצעה נשקלת לחיוב“. מנגד, גורמים אחרים בש“ס טענו כי יש לשקול ברצינות את ההצעה, שכן החלטה על גוש פוליטי משותף עם בנט עלולה להשאיר את כל המפלגות הדתיות מחוץ לקואליציה, במידה ונתניהו אכן יבקש לוותר על בנט מתוך מתחים אישיים.