"הבית היהודי" כבר בפנים, אז אל תבזבזו את הקול שלכם

מי אמר שבנט, הטירון הפוליטי, צריך מפלגה הגדולה מ-13 מנדטים? "הבית היהודי" כבר תהיה בקואלציה כמפלגה השלישית בגודלה, אז למה לא להכניס את הרב אמסלם? ואיך כל זה קשור לצבי סטרוק. דעה

חדשות כיפה יהונתן שגב 31/12/12 12:06 יח בטבת התשעג

"הבית היהודי" כבר בפנים, אז אל תבזבזו את הקול שלכם
rama-cc-by-sa, צילום: rama-cc-by-sa

תמיד אמרו לנו שכולנו, בציונות הדתית, חייבים להתגייס ולהצביע למפד“ל - אחרת לא יהיה לנו ייצוג בכנסת. עובדה זו הפכה ללא רלוונטית משתי סיבות מרכזיות: האחת, ”הבית היהודי“ של נפתלי בנט כבר מגיע לממוצע של 13 מנדטים בסקרים; השנייה, נציגים דתיים ”מככבים“ כמעט בכל מפלגה שמתמודדת בבחירות הקרובות לכנסת ה-19, החל מ“העבודה“, ”יש עתיד“ וכמובן ”הליכוד ביתנו“.

בנט בתנופה, בזה אין ספק. הוא מצליח לגייס לשורות המפלגה לא רק דתיים ”מזרוחניקים“ קלאסיים מהסוג המפד“לניקי. באמצעות קמפיין מבריק ברשתות החברתיות, כריזמה וקורות חיים מרשימים - הוא מצליח לגייס לא מעט חילונים ותל-אביביים, שמוצאים עצמם מצביעים לבית היהודי כאל מפלגת טרנד. כן, ממש כמו אלו שהצביעו בעבר לגימלאים או ל“קדימה“, כי אין להם רעיון טוב יותר לפתק שיכניסו לקלפי.

כל זה טוב ויפה, אך לי נדמה כי בשלב זה של המערכת הפוליטית, צריך כל בוחר לעשות בינו לבין עצמו חשבון נפש, ולשאול איך הוא רוצה שתראה הכנסת הבאה. יש להביט בסקרים ולהבין את העובדה המוגמרת: ”הבית היהודי“ תהיה המפלגה השלישית בגודלה בקואליציה של נתניהו. שניים-שלושה מנדטים לכאן או לכאן לא הולכים לשנות את התמונה הזו. לדעתי, זה הזמן להתגייס כדי ”לדחוף“ לכנסת דמויות אחרות, דתיות יותר או פחות, ממפלגות שונות, על מנת ”לגוון“ את בית הנבחרים. זו יכולה להיות, למשל, הצבעה ל“עם שלם“ של ח“כ הרב חיים אמסלם, שנזנח על ידי כל אלו שהבטיחו לו ריצה משותפת עם ”הבית היהודי“. את מה שלא קרה בשולחנות המשא ומתן, יכולים הבוחרים לעשות מאחורי הפרגוד.

ובכל אופן, אני לא בטוח שבנט מסוגל להוביל מפלגה של 13 מנדטים ולמעלה מכך. בעיניי זה די והותר עבור אדם שזה לו הניסיון הפוליטי הראשוני. המודעות והקמפיינים מבטיחים לנו ש“בית יהודי“ חזק יהיה טוב לכולנו. שוב, אני לא בטוח. בנט הוא טירון פוליטי, ואת זה כדאי לזכור. זה התברר בראיון שהעניק לניסים משעל. זה התברר במהלכים פוליטיים פנימיים בתוך ”הבית היהודי“. זה עשוי להתברר גם בכנסת הבאה. הוא לא באמת צריך כל כך הרבה מנדטים, לפחות לא בסיבוב הראשון שלו.

ובשולי הדברים, כדאי למצביעים החילונים של ”הבית היהודי“ להסתכל טוב יותר לעומקה של רשימת המפלגה לכנסת. הצבעה כעת לבית היהודי תסייע לשלב בכנסת את אורית סטרוק, למשל. סטרוק היא רבת זכויות, כמי שעמדה בראש ארגון זכויות האדם ביש“ע. אבל מי מהקוראים מודע לכך שכנגד בנה, צבי סטרוק, הוגש כתב אישום בגין חטיפה ותקיפת קטין פלסטיני? על פי כתב האישום, שהתייחס למקרה בשנת 2007, סטרוק הצעיר הכה בכל גופו את הקטין, בעט בו והטיח את ראשו באדמה והמשיך להכותו באגרופים בגבו ובראשו. בסוף הוא גם נשלח למאסר של שנתיים וחצי. אם צודקים האומרים כי הכל מתחיל במשפחה, הרי זו נקודה למחשבה שכדאי לבחון.