הבית היהודי הולכים לנשיא: ממליצים על נתניהו

נציגי "הבית היהודי" ימליצו לנשיא פרס להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. ובתוך כך, סערה במפלגה סביב זהותו של המזכ"ל הבא - האם ימונה מאנשי בנט, מאנשי השטח או בכלל מ"תקומה"?

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 31/01/13 09:04 כ בשבט התשעג

הבית היהודי הולכים לנשיא: ממליצים על נתניהו
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

נציגי ”הבית היהודי“ יגיעו היום (ה‘) אל נשיא המדינה, שמעון פרס, וימליצו לו להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. אל בית הנשיא יגיעו יו“ר המפלגה נפתלי בנט, מספר 2 ברשימה ומנהל צוות המו“מ ח“כ אורי אריאל, מספר 7 זבולון כלפה, מספר 11 יוני שטבון ומספר 12 שולי מועלם.

(חברי "הבית היהודי" אצל הנשיא פרס, היום. צילום: הבית היהודי)

במקביל למחלוקת סביב חלוקת תיקי השרים, עליה דיווחנו אתמול בכיפה, במפלגה קיימת מחלוקת בדבר זהותו של מזכ“ל המפלגה אשר אמור להבחר בחודשים הקרובים על ידי מרכז המפלגה. המחלוקת כפולה: קיים מתח בין אנשי בנט לאנשי השטח הותיקים של המפלגה בדבר זהותו של המזכ“ל העתידי, וגם אנשי ”תקומה“ דורשים למנות דווקא איש מטעמם לתפקיד.

מועמדים רבים מתכוונים להתמודד על התפקיד הנכסף, כשבראשם שוקי זוהר, עוזרו לשעבר של ח“כ זבולון אורלב ואיש מנגנון ותיק במפלגה, מול ניר אורבך, ששימש עד כה כראש מטה הבחירות של בנט ובעבר שימש סמנכ"ל "מפעלות הציונות הדתית" וממיסדי פורום הממ"דים הארצי ופורום המדרשות התורניות לבנות. אורבך נחשב למקורב של בנט אשר מעוניין למנות אותו לתפקיד המזכ“לות, אך המרכז ואנשי השטח מזוהים יותר עם זוהר.

כמו כן עלה שמו של רז קיל, ששימש יועצו הפוליטי של בנט במערכת הבחירות האחרונות ולמעשה היה אחד הגורמים המשמעותיים שסייעו לבנט לכבוש את לב המפד“ל. קיל נחשב למי שפרץ לבנט את הדרך הפוליטית בתוך שורות המפלגה והצליח לגייס אנשי שטח ותיקים לטובתו. קיל אמר לכיפה כי אין בכוונתו להתמודד על תפקיד המזכ“ל: ”אמנם דובר עליי בחודשים האחרונים אך ההגדרות לא חשובות לי. הצטרפתי לבנט בתחילת הפריימריז ואני גאה על כך שהייתי מהראשונים שתמכו בו - מהלך שבסופו של דבר הצליח בצורה מדהימה והפך את הציונות הדתית לתנועה פוליטית מרכזית ומשפיעה בישראל. אני מאמין בנפתלי ואהיה במקום שהוא ימצא לנכון“.

בתוך כך, על זהות המזכ“ל הבא קיימת מתיחות בין אנשי ”הבית היהודי“ לאנשי ”תקומה“. ב“תקומה“ דורשים כי התפקיד יימסר לאחד מאנשי מרכז ”תקומה“ ובבית היהודי מתנגדים לכך. למעשה, הנושא נידון במסגרת המו“מ לאחדות בין שתי המפלגות - אך אז הן לא הגיעו לכל הסכמה.