דרעי התפטר, יתר חברי ש"ס מבקשים לעשות כמוהו

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיש התפטרותו מתפקידו כחבר כנסת. לא ברור האם ישאר בחיים הפוליטיים. יתר חברי ש"ס הגישו בקשה למועצת חכמי התורה להתפטרות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/12/14 17:45 ח בטבת התשעה

דרעי התפטר, יתר חברי ש"ס מבקשים לעשות כמוהו
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיש הערב (ג') את התפטרותו מתפקידו כחבר כנסת, זאת בהמשך להתפטרותו הדרמטית מתפקידו כיו"ר תנועת ש"ס אמש, אותה הגיש במכתב לידי מועצת חכמי התורה של ש"ס.

בעקבותיו, הגישו כל חברי הכנסת של ש"ס בקשות להתפטרות מהכנסת לידי מועצת חכמי התורה של המפלגה, אך לא ברור אם יאשרו להם את הדבר, או האם הם עושים זאת כצעד הפגנתי בלבד.

ביום ראשון בערב התפרסמו ההקלטות של הרב עובדיה בהן הוא נשמע תוקף את דרעי ומכנה אותו רשע. מדובר בהקלטה ישנה משנת 2008, לקראת סיום תקופת הקלון של דרעי ורצונו לחזור לתפקידו בתנועת ש"ס. הרב המנוח אמר באופן ברור כי הוא אינו מעוניין להחזיר את דרעי לתפקיד וטען כי אם יחזיר אותו לראשות התנועה יאבד 30-40 אחוז מהמצביעים שירתעו מדמותו של דרעי.

ההקלטות שהודלפו לידי ערוץ 2 עוררו סערה רבתי בש"ס, שהסתיימה אתמול בערב לאחר שאריה דרעי הגיש מכתב התפטרות למועצת חכמי התורה של ש"ס. אלו, לאחר דיון ממושך, ניגשו לביתו והודיעו לו כי הם מסרבים לקבל את התפטרותו, אך למרות זאת כאמור, הערב דרעי הגיש את התפטרותו באופן רשמי.

לאחר ההתפטרות הרשמית, יהיו לדרעי 48 שעות לחזור בו מהודעת ההתפטרות. אם דרעי לא יחזור בו, ייכנס במקומו לכנסת ליאור אדרי, אדם כמעט אנונימי לחלוטין מחוץ לסיעה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן