בנט תוקף: "הליכוד מסלף את דבריי כדי להרוויח רבע מנדט"

יו"ר "הבית היהודי" כינס מסיבת עיתונאים כדי להבהיר את דבריו ביחס לסוגיית סירוב פקודה ולאחר שראש הממשלה נתניהו תקף אותו בראיון ואמר כי "מי שדבק בסרבנות לא יהיה בממשלה שלי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/12/12 20:24 ט בטבת התשעג

בנט תוקף: "הליכוד מסלף את דבריי כדי להרוויח רבע מנדט"
נפתלי בנט, צילום: נפתלי בנט

נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, כינס הערב (מוצאי שבת) מסיבת עיתונאים, עליה הודיע בצאת השבת, כדי להבהיר את דבריו בסוגיית סירוב פקודה, לאחר שאלו עוררו נגדו גל של גינויים מימין ומשמאל ואפילו מראש הממשלה בנימין נתניהו.

עוד קודם למסיבת העיתונאים של בנט, אמר הערב נתניהו בראיון לערוץ 2 כי "מי שדבק בסרבנות לא יהיה בממשלה שלי. הרעיון של סרבנות, גם כגישה אישית, אינה מתקבלת על הדעת. אי אפשר לקיים את מדינת ישראל עם סרבנות, מי שתומך בסרבנות לא יהיה שר בממשלה שלי".

בנט אמר הערב כי הוא לא קרא לסירוב פקודה, לא בראיון אצל ניסים משעל ”ולא בשום מקום אחר“. הוא ציין כי ”22 שנה אני משרת בצה"ל כלוחם וכמפקד. לחמתי בכל מערכות ישראל והלא ידועות, ואני שוב אומר: לא קראתי לסירוב פקודה. כל צופה אינטלגנטי הבין זאת. אך בליכוד ובשדה הפוליטי עטו על דבריי, סילפו אותם, ויצרו דימוי כאילו אני קראתי לסרבנות ובכך בשביל להרוויח רבע מנדט, פגעו באחדות צה"ל“.

("דיברתי מדם לבי", בנט ביום חמישי האחרון. צילום: ערוץ 2)

בנט אמר כי ”ביום חמישי דיברתי מדם ליבי ואינני מתנצל על דבריי. עם זאת, אני כרגע לא איש פרטי אלא מנהיג ציבור. ועכשיו אני אומר את הדברים בצורה הכי ברורה: פקודה לעקור מאדמתו כפר ערבי או יישוב יהודי, היא פגיעה אנושה בזכויות האדם הכי בסיסיות, והיא מעמידה את החיילים בפני דילמה קורעת לב בין ערכי זכויות האדם מזה ובין ערך הציות מזה“. לדבריו, ”זו דילמה קשה מנשוא. אני מתפלל בכל ליבי שפקודה כזו לא תינתן עוד לעולם, אבל בשורה התחתונה אם כלו כל הקיצים, אני אומר באופן ברור: חייל חייב למלא את פקודות הצבא“.

יו“ר ”הבית היהודי“ המשיך להאשים את התנהלות ”הליכוד“ וציין כי ”העיסוק של הליכוד, ערב הבחירות, בשאלה האם חיילים יגרשו יהודים שוב מביתם אומר הכל. הליכוד עם שותפות משמאל, עלול להמיט עלינו התנתקות נוספת. אני קורא לראש הממשלה נתניהו לחזור בו מהסכמתו למדינה פלסטינית, או שהוא מתכוון לעקור מתיישבים מביתם שוב. אדוני ראש הממשלה - כן או לא: האם אתה מתכוון לעקור יהודים מביתם שוב?“.

”אנחנו נהיה מפלגה גדולה ומשמעותית כדי למנוע מצב שבו חיילי צה"ל יעמדו שוב בפני דילמות לא אנושיות שכאלה“, סיכם בנט.