בנט קורא לגיוס חרדים: "להפסיק לקנות זמן, יש יותר חרדים שרוצים להתגייס"

יו"ר "הבית היהודי" מצהיר כי יתמוך בתוכנית לגיוס נרחב של חרדים, לאחר שמפלגתו תכנס לקואליציה הבאה. גם אלעזר שטרן, חבר "התנועה", טען כי "ממשלת נתניהו החמיצה הזמדנות היסטורית לגיוס חרדים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/12/12 11:06 כה בכסלו התשעג

בנט קורא לגיוס חרדים: "להפסיק לקנות זמן, יש יותר חרדים שרוצים להתגייס"
נפתלי בנט, צילום: נפתלי בנט

הממשלה צפויה היום (א‘) לאשר את גיוסם של 1,300 תלמידי ישיבות ואברכים לשירות לאומי-אזרחי ולהכיר בכך כתחליף לשירות הצבאי, זאת בעקבות פקיעת ”חוק טל“ לפני יותר מ-4 חודשים. ההצעה שתובא נומקה בכך שהיא ”תשמר את יחסי האמון עם החברה החרדית ולמנוע מחסור במתנדבים“.

נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, תקף את כוונת הממשלה וטען כי ”יש יותר ויותר חרדים שרוצים להתגייס. על הממשלה להפסיק לקנות זמן ולייצר פתרונות ריאליים ליישום בדמות אפיקי שירות שבהם יוכלו החרדים לתרום את חלקם בנשיאה בנטל. ’הבית היהודי‘, כמפלגה גדולה, יפטור את הליכוד משיקולי קואליציה בבואו לקבל החלטות לטובת עם ישראל".

גם אלעזר שטרן, חבר מפלגת ”התנועה“ של ציפי לבני, התנגד לתוכנית וטען כי "ממשלת נתניהו החמיצה הזדמנות היסטורית לפתרון סוגיית השוויון בנטל". שטרן ציין כי ”בהתנהלות פוליטית מופתית אך בהתנהלות ערכית שערורייתית, מסמסה הממשלה הזו כל אפשרות לפתרון הסוגיה בהסכמה, נוכח מאמצים שנעשו כולל בשבועות ובחודשים האחרונים בנושא. גורמים רבים בציבור החרדי היו נכונים למגוון פשרות שעמדו על הפרק אך התוצאה הסופית היא שערב בחירות הוכיחה הממשלה את סדרי העדיפויות האמיתיים שלה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן