בנט על יחימוביץ‘: לא שולל ישיבה איתה בממשלה, היא אשת אמת

יו"ר "הבית היהודי" לא שולל ישיבה בממשלה יחד עם מפלגות המרכז-שמאל הפוליטי. בהתייחס לסוגיית סירוב פקודה הבהיר כי "כל לוחם חייב למלא פקודה, גם אם מדובר בפינוי יישוב. לא הייתה לי הזכות לומר את שאמרתי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/12/12 15:25 יז בטבת התשעג

בנט על יחימוביץ‘: לא שולל ישיבה איתה בממשלה, היא אשת אמת
הבינתחומי הרצליה, צילום: הבינתחומי הרצליה

יו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, לא שולל ישיבה בממשלה יחד עם מפלגות המרכז-שמאל הפוליטי, דוגמת מפלגת ”העבודה“ או מפלגת ”יש עתיד“ של יאיר לפיד. במסגרת כנס בחירות שהתקיים היום (א') במרכז הבינתחומי בהרצליה, הגדיר בנט את שלי יחימוביץ‘ כ“אשת אמת“, אשר הוא אמנם חלוק עליה בכמה מהנושאים המדיניים והכלכליים.

("לא הייתי לי זכות לומר את מה שאמרתי". בנט בכנס, היום. צילום: הבינתחומי הרצליה)

לשאלת הקהל התייחס בנט לסוגיית סירוב הפקודה, בעקבות הראיון שמסר לעיתונאי ניסים משעל לפני כשבועיים, ואמר כי היה משתתף בפינוי יישובים אם הייתה ניתנת לו פקודה לעשות זאת. "כל לוחם בצה"ל שמקבל פקודה שהיא לא בלתי חוקית בעליל, שהתקבלה על ידי ממשלת ישראל, חלילה לפנות כפר ערבי או ישוב יהודי, חייב לעשות את זה, וזה כולל גם את נפתלי בנט. לא הייתה לי זכות לומר את מה שאמרתי ושיניתי דעה", אמר.

בהתייחס להתיישבות ביהודה ושומרון הוסיף בנט כי הניסיון לפינוי המאחז ”עוז ציון“ במהלך השבת הינו ”אמבוש בכוונה“ שמטרתו ”לייצר סיטואציות אלימות מסיבות פוליטיות“. בנט ציין כי "יש שם 400 אלף יהודים שחיים ביחד, חילונים ודתיים. זה ציבור נורמטיבי ונפלא. שום אלימות נגד שום אדם היא לא מתקבלת על הדעת. זה לא מוסרי ולא יהודי“.