בן ארי התארח בכיפה: "מעריץ את נוער הגבעות"

מספר 2 ברשימת "עוצמה לישראל" חושף איך מצא עצמו מחוץ לבית היהודי וטוען כי מפלגתו של בנט איבדה את דרכה. "אנחנו ימין אמיתי, לא כזה שמתכופף ומזייף", ציין והבטיח: "אין ספק שאנחנו בכנסת הבאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/13 17:29 ד בשבט התשעג

בן ארי התארח בכיפה: "מעריץ את נוער הגבעות"
עוצמה לישראל, צילום: עוצמה לישראל

ח“כ מיכאל בן ארי, מראשי מפלגת ”עוצמה לישראל“, התארח היום (ג‘) בפורום אקטואליה בכיפה והתייחס לעמדותיו הפוליטיות, שבוע לפני יום הבחירות לכנסת. בן ארי התייחס בהרחבה להחלטתו לרוץ בנפרד ממפלגת ”הבית היהודי“ - והתייחס לכך בביטול.

בן ארי טען כי הוצע לו מקום ברשימה המאוחדת אך ”איש לא היה מוכן לענות לי על שאלת הדיון האידאולוגי. לבית היהודי תקומה יש איחוד אך אין שום הסכמה, אין שום דיון, ולא התקיים כזה. מלבד כסאולוגיה ותפקידים. לא באתי לכנסת כדי למצוא פרנסה. היתה לי קודם“.

לטענת בן ארי, האנשים שמצביעים לטובת ”עוצמה לישראל“ כלל לא היו מצביעים לבית היהודי. ”הקולות שלנו הם לא של הבית היהודי, המבטא אובדן דרך בהכרה מלאה. האנשים שמצביעים לי לעולם לעולם לא יצביעו לבנט או לאורבך. גם לא לאורי אריאל ששותק כשבנט אומר שאף אחד בבית היהודי לא שומע לרבנים. יש לי תמיכה עצומה בציבור החרדי, יורשי ותלמיד הרב כהנא הי"ד שהם בסדר גודל של עשרות אלפים ברחבי הארץ, הם לא שייכים למי שהוא טוען שהוא ימין ושאין שום הבדל בינו לבין ביבי או ציפי לבני. אנחנו ימין לא ימין פרגמטי, שמתיישר מתכופף, מתפלסף ומזייף“.

("ניסו לנהל איתי משא ומתן בכפייה". בן ארי וראשי "עוצמה לישראל". צילום: יחצ)

בן ארי הבהיר באירוח כי אין לו ספק בכך ש“עוצמה לישראל“ תעבור את אחוז החסימה ותכנס לכנסת הבאה. ”בכל הסקרים המשמעותיים בשבוע האחרון אנחנו בשלושה מנדטים“, הבהיר וטען כי מי שטוען אחרת משתתף ”בקמפיין מתוזמן שלא נועד לשמור על קולות הימין, אלא נובע מתחושת פטרונות שחצנית של כמה אנשים שאמרו לי לפני שנתיים וחצי תענה לתנאים שלנו או נמחק אותך. הם מחקו לחלוטין את אריה אלדד, ואיתי ניהלו משא ומתן בכפייה של הרבנים. אני לא נותן גם אישור בקריצה לא: לאוטונומיה, לא לחילולי שבת במסגרת אמנת כנרת, לא לפינוי ישובים. גם לא הייתי מוכן להיכנס בשום אופן לממשלה שקווי היסוד שלה הם מדינה פלשתינית, גם אם מדובר רק בדיבורים“.

ח“כ בן ארי נדרש לסכם את פעילותו בכנסת הקודמת ואמר לגולשים: ”הייתי לפה, להמון אנשים שהיום גומלים לי בעבודה מטורפת למעני. נלחמתי בוועדת פלסנר ובבוז לעולם התורה וללומדי התורה. והרשימה ארוכה. גם צעקתי גם הפגנתי גם עשיתי פרובקציות. לא נסעתי לחו"ל אפילו פעם אחת והוזמנתי פעמים רבות. לא ביליתי בקוקטיילים לא ישנתי בבתי מלון. הייתי שליח ציבור ולדעתם שולחי שליח נאמן. זה יהיה ביתר עוז בכנסת הבאה עם ארבעה או חמשה מנדטים“.

בהתייחס לנוער הגבעות ולימין הקיצוני בישראל, טען בן ארי כי הוא ”מעריץ את נוער הגבעות אך לא מסכים לכל מעשיהם“. הוא הבהיר כי הוא מעולם לא שיבח את פעולות ”תג מחיר“ וכי הן בעייתיות ועלולות ”להוביל למקומות לא טובים“. אולם, בן ארי ציין כי הוא ”לא גננת“ ואין בכוונתו ”לגנות באופן סדרתי יהודים“. הוא ציין כי הוא ”עסוק בחיבוק של גיבורי הגבעות שאוחזים בארץ מפתחים אותה מיישבים אותה נלחמים בגזרת הגדרות והקיפאון של מועצת יש"ע. פשוט מעריץ אותם. אם הייתי נער, הייתי נער גבעות. הם נרדפים באופן פושע, ואני מכיר זאת מקרוב, ואני מדגיש פושע, תוך פריעת כל חוק. מאסרי שווא, פגיעה פיזית בהם, התעללות הרחקות. ואני פשוט אוהב אותם, אהבת נפש“.