בחמ"ד העירו למנהלים: סלקו את הפוליטיקה מבתי הספר

יו"ר החמ"ד, אברהם ליפשיץ, שיגר אזהרה דחופה לכלל מנהלי בתי הספר הדתיים וקרא להם "לנהוג לחומרה" ולאסור לאלתר כל פעילות פוליטית בבתי הספר - לרבות חלוקת פליירים או פאנלים פוליטיים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/01/13 17:46 ו בשבט התשעג

בחמ"ד העירו למנהלים: סלקו את הפוליטיקה מבתי הספר
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

הקץ לפוליטיקה בבתי הספר? יו“ר החמ“ד, אברהם ליפשיץ, שיגר היום (ה‘) אזהרה דחופה לכלל מנהלי בתי הספר הדתיים בישראל, בקריאה ברורה: הרחיקו כל סממן פוליטי מבתי הספר ואסרו על כל פעילות פוליטית לקראת יום הבחירות, ביום שלישי הקרוב.

ליפשיץ קרא למנהלים ”לנהוג לחומרה“ ולאסור לאלתר חלוקת פליירים וגם קיומם של פאנלים פוליטיים לשיחה עם התלמידים ”וגם עם אנשי הצוות“. על פי הוראתו, ”החובה על כולנו כמנהיגי חינוך לנהוג באופן מדויק לפי הכלליים של חוזר מנכ"ל בלי לחרוג מהם בשום מקרה ובשום אופן“.

נזכיר כי על פי חוק חינוך ממלכתי נקבע כי "מורה, וכן עובד אחר במוסד-חינוך, לא ינהל תעמולה לטובת מפלגה או ארגון פוליטי אחר בקרב תלמידים של מוסד חינוך“. איסור תעמולת בחירות במוסד החינוך מתקיים ככלל לאורך כל ימות השנה ובפרט במשך תקופת הבחירות.

למרות האיסור, בעשרות בתי ספר דתיים ברחבי הארץ התקיימו בשבועות האחרונים פעילויות פוליטיות, פאנלים פוליטיים וחוגי בית. חרף האיסור, גם בישיבות ההסדר ובישיבות הגבוהות התקיימו חוגי בית והרצאות, בעיקר למפלגת ”הבית היהודי“ ומפלגת ”עוצמה לישראל“. בחמ“ד מקווים כי ההוראה תיושם לכל הפחות בשבוע הבחירות, אך לא ברור אם בכוונתם לאכוף את הנושא.