אריה דרעי מבקש להתפטר מתפקידו

יממה בלבד לאחר פרסום ההקלטות של הרב עובדיה כנגד יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי, העביר דרעי לידי מועצת חכמי התורה של ש"ס מכתב בו הוא מבקש להתפטר מתפקידו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/12/14 20:55 ז בטבת התשעה

אריה דרעי מבקש להתפטר מתפקידו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יממה לאחר פרסום ההקלטות של הרב עובדיה יוסף כנגד אריה דרעי, הודיע הערב יו"ר תנועת ש"ס אריה כי הוא מבקש להתפטר מתפקידו.

את ההודעה המפתיעה מסר דרעי במכתב בכתב ידו שנמסר למועצת חכמי התורה של ש"ס המתכנסת הערב ברחוב הקבלן 45 בהר-נוף בביתו של הרב המנוח. ישנן הערכות כי כוונתו של דרעי בהודעה לקבל את גיבויה של מועצת החכמים, גיבוי איתו ישתמש נגד יריבו אלי ישי.

במכתב אותו מסר כתב דרעי כי הוא יודע שאם יפרוש מתפקיד היו"ר המחלוקת תפסק ואיתה חילול ה' שנגרם ממנה. הוא קרא במכתב לרב ראובן אלבז ולרב דוד יוסף להנהיג את התנועה וקרא לח"כ לשעבר אריאל אטיאס שפרש מהפוליטיקה לחזור ולנהל את התנועה.

במהלך היום עלו בניו ומשפחתו של הרב עובדיה לקברו בשכונת סנהדריה כשהעילה הרשמית אותה פרסמה תנועת ש"ס הייתה מחאה על ביזויו של הרב בפרסום ההקלטות.

בהקלטות שפורסמו אתמול נשמע הרב המנוח כשהוא אומר: "30-40 אחוז (מהמצביעים) יברחו לנו. למה? כי שפטו אותו בבית המשפט. למה לקחת מישהו גנב? למה לקחת מקבל שוחד? 30-40 אחוז לא יישארו, אז יברחו לנו. למה? למה נעשה כך? על ישי אין לאף אחד שום דבר" נראה הרב אומר בחריפות בסרטון.

בקטעי הקלטות נוספים שפורסמו נשמעו התבטאויות נוספות על דרעי. "הוא לא ישמע לי, אני יודע מהניסיון שעבר, הוא (דרעי) עצמאי מדי. זה לא רשע?"

עד לרגע זה לא ידוע מי אחראי להפצת ההקלטות כשמסביבתו של ישי מכחישים כל קשר לעניין.