אלקין: הגיע הזמן שהציונות הדתית תשאף להנהגה, לא לעמדת השתדלן

בעימות סוער בין ח"כ זאב אלקין ("הליכוד") לניסן סלומינסקי ("הבית היהודי"), בשאלת מקומם של חברי הכנסת הדתיים בכנסת, טען אלקין כי "לא כדאי שהחזון הפוליטי של הציונות הדתית יהיה להפוך לש"ס של הכיפות הסרוגות"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/12/12 11:06 ז בטבת התשעג

אלקין: הגיע הזמן שהציונות הדתית תשאף להנהגה, לא לעמדת השתדלן
דוברות אוניברסיטת בר אילן, צילום: דוברות אוניברסיטת בר אילן

באוניברסיטת בר אילן נערך אמש (ד‘) עימות סוער בין שני המתמודדים הדתיים לכנסת ה-19: ח“כ זאב אלקין, יו“ר הקואליציה היוצאת, וניסן סלומינסקי, אף הוא חבר כנסת לשעבר, הממוקם במקום ה-3 ברשימת ”הבית היהודי“ לכנסת. השניים דנו במקומה של הציונות הדתית בכנסת ישראל - אם במפלגה סקטוריאלית, או במפלגה המתמודדת על ההנהגה וראשות הממשלה.

סלומינסקי טען בדיון כי ”המשימה של הציונות הדתית היא להקים מדינה יהודית עם אופי וציביון יהודי, שבה אנו מעורבים בכל מערכות השלטון והכלכלה של המדינה, דרך האספקלריא של המשפט העברי ושל המסורת היהודית“. סלומינסקי טען כי הציונות הדתית טרם נמצאת בשלב ההנהגה וציין כי ”אנחנו מקווים בבוא הזמן שזו תהיה המפלגה שתנהיג את המדינה, אם יצטרפו כל אנשי הציונות הדתית וכך גם חלק מהציבור החרדי - זה יקרה“.

(זאב אלקין, אמש. צילום: דוברות אוניברסיטת בר אילן)

אלקין, לעומתו, תקף את התנהלות ”הבית היהודי“ וטען כי אנשי הכיפות הסרוגות צריכים להחליט בין מפלגת נישה לבין מפלגת שלטון. ”הגיע הזמן שהציונות הדתית תשאף להיות בין מקבלי ההחלטות ולא בעמדת השתדלן שליד“, טען אלקין, ”מתקיים בתוך מדינת ישראל תהליך דמוגרפי של שינוי החברה הישראלית. הציונות הדתית הולכת להיות אחד הציבורים הגדולים במדינה ולכן עליה להשפיע בדרך המלך, מתוך המפלגה המובילה של המחנה הלאומי ולא דרך השתדלנות המסורתית כפי שהיה עד היום“. לדבריו, ”לא כדאי שהחזון הפוליטי של הציונות הדתית יהיה להפוך לש"ס של הכיפות הסרוגות".