אלעזר שטרן: הציונות הדתית "שברה" ימינה לקיצוניות מדינית ודתית

המתמודד מטעם "התנועה" תוקף את ההקצנה בציונות הדתית וטוען כי "רובה מזוהה עם עמדות קיצוניות ומרחיקה את עם ישראל מהיהדות ואת מדינת ישראל מהיותה יהודית-דמוקרטית"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 27/12/12 15:07 יד בטבת התשעג

אלעזר שטרן: הציונות הדתית "שברה" ימינה לקיצוניות מדינית ודתית
יחצ, צילום: יחצ

"לאורך שנים עוצב קהל הציונות הדתית, שאני גאה להימנות עליו, כך שקיצוניות מדינית או דתית עומדת במרכז דרכו" - כך כתב אלוף (במיל') אלעזר שטרן, מתמודד מטעם רשימת "התנועה" לכנסת, בעמוד הפייסבוק שלו. מה שהוביל את שטרן למסקנה הם הסקרים המנבאים עלייה בכמות המצביעים למפלגת הבית היהודי, זאת חרף הפרסומים בכלי התקשורת אודות קריאתו לכאורה של נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הבית היהודי, לסירוב פקודה.

(צילום: יחצ)

"30 אחוז מאזרחי המדינה ו-50 אחוז ממצביעי הבית היהודי תומכים בסירוב פקודה, נתונים מדאיגים מאוד", אומר שטרן ומביעה תקווה כי לא תהיה מפלגה "שתסיק מכך שהיא צריכה לקרוא לסירוב פקודה מכיוון שהיא תגרוף 30 אחוז מקולות המצביעים".

גם העלייה במספר המצביעים שרושמים הסקרים לבית היהודי חרף התבטאויותיו של בנט בתכנית "משעל חם", מדאיגים מאוד את שטרן. שטרן מסיק מהסקרים כי ”לאורך שנים עוצב קהל הציונות הדתית, שאני גאה להימנות עליו, כך שקיצוניות מדינית או דתית עומדת במרכז דרכו. אני מודה כי לצערי מציאות זאת אינה זרה לי ואינה מפתיעה אותי".

שטרן ממשיך לבקר בדבריו את הציונות הדתית וטוען כי הוא הולכת ומקצינה עם השנים ומתרחקת מעם ישראל: ”המציאות הנוכחית שבאה לידי ביטוי גם היום, שבה לצערי הרב מזוהה הציונות הדתית עם עמדות קיצוניות, אולי מקרבת את הציונות הדתית לציונות הדתית, אך לצערי מרחיקה את עם ישראל מהיהדות ואת מדינת ישראל מהיותה יהודית ודמוקרטית“.

עוד טען שטרן כי תפקידה של מפלגה אינה לחכך ידיים בהנאה למשמע העלייה בסקרים שנבואו מהתבטאויות בעייתיות אלא עליה לעצב את דרכו של העם. "אין מתפקידה של מנהיגות להוביל את העם למקומות שאליו הוא רוצה, אלא לוודא שהעם ירצה להגיע למקומות הנכונים ולהוביל אותו לשם", אמר.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן