איילת שקד: נתמוך בנישואין אזרחיים לפסולי חיתון

מספר 5 ברשימת "הבית היהודי" לכנסת טוענת כי בכוונת "הבית היהודי" לקדם נישואין אזרחיים לפסולי חיתון. עוד ציינה כי מפלגתה תדרוש, במסגרת המו"מ הקואליציוני, שליטה מלאה במערך הגיור בישראל

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 16/01/13 18:28 ה בשבט התשעג

איילת שקד: נתמוך בנישואין אזרחיים לפסולי חיתון
יחצ, צילום: יחצ

איילת שקד, מספר 5 ברשימת ”הבית היהודי“ לכנסת, חושפת לראשונה כי מפלגתה תפעל לקידומם של נישואים אזרחיים על מנת לאפשר למי שאינו רשאי להינשא באמצעות הרבנות הראשית לישראל, לעשות זאת באופן אזרחי - ולא בחו“ל. בחוג בית שהתקיים בשבוע שעבר, בו השתתפו בעיקר עולים מברית המועצות לשעבר, אמרה שקד כי היא קיימה בנושא שיג ושיח עם ח“כ דוד רותם ממפלגת ”הליכוד ביתנו“ וכי בכוונתם לקדם את הנושא במשותף.

”יש לי חברה שמתחנת בהוואי מפני שהיא יהודייה ובן זוגה לא - אביו יהודי ואמו התגיירה בגיור רפורמי“, סיפרה שקד במפגש, ”אנחנו רוצים לאפשר נישואין אזרחיים גם למקרים כאלה. אבל נישואין אזרחיים באופן גורף אנחנו לא יכולים לאשר באופן גורף מתוקף היותנו מפלגה דתית. אבל למי שלא יתחתן ברבנות - נתן לו אפשרות להתחתן באופן אזרחי, במקרים מסויימים“.

("הרבנות נמצאת בידיים חרדיות בלבד - אנחנו נשנה זאת". שקד. צילום: מוטי קיקיון, יחצ)

שקד ציינה כי בכוונת המפלגה לקדם, בנוסף, גם רפורמה משמעותית ברבנות הראשית לישראל. ”הרבנות היום נמצאת בידיים חרדיות בלבד“, אמרה, ”רבנים ציונים דתיים לא יכולים להתקדם שם. זה עניין של כוח פוליטי בלבד ולכן בהסכם הקואליציוני אנחנו נתעקש על שינוי מהותי ברבנות, לרבות במערך הגיור“.

עוד גילתה שקד כי בכוונת ”הבית היהודי“ לדרוש, כחלק מההסכם הקואליציוני, כי מערך הגיור יהיה בידי המפלגה. ”נדרוש לעמוד בראש מערך הגיור ולפעול למען תהליכי גיור מזורזים כהלכה. גם על פי ההלכה אפשר לגייר באופן מהיר יותר ונוח יותר, בהתאם להלכה“, אמרה שקד.

נדגיש כי בעמדה רשמית של המפלגה, שפורסמה במסגרת מדורנו בכיפה ”האותיות הקטנות“, לא הוצגה האפשרות של נישואין אזרחיים לפסולי חיתון ובתשובה לפנייתנו, ציינו במפלגה כי ”הבעיה המרכזית בנישואין אזרחיים היא בכך שהמתחתן שלא כדת משה וישראל מאבד את הכלי המרכזי שיהיה לצאצאיו להוכיח את יהדותם. תוך דור או שניים ילדיהם של אותם זוגות לא יוכלו להוכיח את יהדותם כשירצו הם להתחתן כדת משה וישראל. נישואין אזרחיים הם סכנה גדולה להפיכה לשני עמים - יהודים על פי ההלכה, ויהודי על פי התודעה“.

בתגובה לדברים מוסרת איילת שקד כי "אני בהחלט סבורה שכאשר שני בני הזוג אינם יהודים על פי ההלכה יש לאפשר להם להתחתן על פי חוק במדינת ישראל. אלה המקרים להם כיוונתי, והם נתמכים בדעות הלכתיות".