איילת שקד: מחויבת לציבור, לא לבנט

יו"ר סיעת הבית היהודי איילת שקד טוענת כי הפריימריז היא האפשרות הפחות גרועה מבין האפשרויות הקיימות. לדבריה, "אני לא נבחרת תלושה ולא מחויבת למנהיג המפלגה. אני קודם כל מחויבת לציבור"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/12/14 12:12 ח בטבת התשעה

איילת שקד: מחויבת לציבור, לא לבנט
דוברות, צילום: דוברות

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, השתתפה היום (ג') בכנס של התנועה לאיכות השלטון במכללת ספיר בשדרות, והתייחסה למפקד הבית היהודי שמסתיים היום ולפריימריז בעוד כשבועיים.

"הדבר הכי חשוב זה דמוקרטיה", אמרה. "אנחנו בעיצומו של מפקד. התפקדו בשבועיים כ 18,000 איש. זו המפלגה השניה בגודלה בישראל אחרי הליכוד. פריימריז זו לא שיטה אופטימלית. זו שיטה עם הרבה תחלואים. אבל במדינה דמוקרטית זו השיטה הכי פחות גרועה. אני צריכה לעבור בין כל הערים בארץ, בין כל הישובים. להבין מה הבעיות שלהם. אני לא נבחרת תלושה ולא מחויבת למנהיג המפלגה. אני קודם כל מחויבת לציבור".

"המפקד הוא הוכחה שציבור גדול רוצה להשפיע. מצאנו דרך למנוע מפקד ארגזים. עשינו מפקד קצר, אך ורק עם כרטיסי אשראי אישיים כדי למנוע קומבינות ושחיתויות. יש תחושה שאולי פריימריז יובילו לשחיתות, אבל אם המפלגה נוקטת באמצעים כמו כרטיס אשראי אישי ופתיחה לתקופה קצרה זה יכול למנוע שחיתויות מחד ומצד שני לערב את הציבור”.

"יש אצלנו את מספר הנשים הרב ביותר שמתמודדות. דתיות חילוניות. יש ערביה מאוד ציונית ומרשימה. יש הבטחת ייצוג לנשים. חברות הכנסת עשו עבודה פרלמנטרית מעולה.הח"כים הטובים ביותר בבית היהודי הן 3 הח"כיות. זה שיש אצלנו את כמות המתמודדות הרב ביותר זו הצלחה גדולה", אמרה.

"יש סטיגמה נגד מפלגת הבית היהודי שהיא לא מפלגה חברתית, אבל חצי מהצעות החוק שלנו עוסקות ברווחה ובכלכלה", טענה שקד והדגישה כי מפלגת הבית היהודי והעומד בראשה, השר נפתלי בנט מקדמים יוזמות חברתיות שונות. כך לדוגמא, השר נפתלי בנט קידם את הכנסת החרדים למעגל העבודה במשק, כאשר בשנה האחרונה חל גידול של 300% של חרדים שפונים למרכזי התעסוקה. בנוסף, דאג השר בנט להעלאת שכר חברי הקבלן ונתינת תנאים סוציאליים, שהיא פעולה הכרחית וחשובה.

שקד התייחסה לחוק הגיוס שקידמה בכנסת האחרונה, ואמרה "הרעיון שהוביל אותי בקידום חוק הגיוס היה לא להיות צודק אלא להיות חכם. המטרה שהובילה אותי היא שכמה שיותר חרדים יתגייסו לצבא וייכנסו לשוק העבודה". שקד, הוסיפה כי אכן החוק פגע בשוויון, אולם ההחלטה הממשלתית הייתה להתפשר בנושא הגיוס על מנת לעודד את החרדים להיכנס לשוק העבודה.