אורלב: אחרי הבחירות, להקים קואליציה רחבה ככל האפשר

מי שהתמודד על ראשות "הבית היהודי" קורא לבנט לקחת חלק, אחרי הבחירות, בהקמת ממשלה לאומית וקואליציה רחבה ככל האפשר, זאת על מנת "להבטיח שהכרעת הרוב תתקבל בעם"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/01/13 10:28 ו בשבט התשעג

אורלב: אחרי הבחירות, להקים קואליציה רחבה ככל האפשר
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

ח“כ זבולון אורלב, שהתמודד בפריימריז ב“בית היהודי“ מול נפתלי בנט, טוען כי לאחר הבחירות יש לחתור להקמת קואליציה רחבה ככל האפשר, על מנת להבטיח שהכרעת הרוב תתקבל בעם.

במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון ”שבת בשבתו“, כותב ח“כ אורלב כי ”בשבוע הקרוב מוטלת עלינו חובה אזרחית להצביע בבחירות לכנסת. מיד לאחריהן יתחיל משא ומתן להרכבת הקואליציה והממשלה הבאה. באופן אישי אני מאחל הצלחה לתנועתנו, הבית היהודי, ומקווה להקמת ממשלה לאומית וקואליציה רחבה ככל האפשר“.

לדבריו, ”קיומה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי מושתת לא רק על החובה לקבל את הכרעות הכנסת והממשלה, המשקפות את הכרעת הרוב, אלא בעיקר על היכולת לאכוף את מרות ההכרעה. אי קבלת מרות הכללים הדמוקרטיים עלולה לפגוע אנושות ביכולתנו להתקיים כמדינה ריבונית“. לכן, טוען אורלב, ”ככל שנבחרינו ישכילו לבנות קואליציה רחבה ככל האפשר, כמובן מבלי לטשטש את הרוב הלאומי והדתי אשר מקבל בסקרים את הרוב, כך ניתן יהיה להבטיח שהכרעת הרוב תתקבל בעם, ושלממשלה תהיה סמכות מוסרית לאכוף את החלטותיה והחלטות הכנסת“.

”אנו חייבים בתקופתנו להפנים את חשיבות שמירת הכללים הדמוקרטיים להבטחת קיומה של מדינת ישראל“, כותב אורלב, ”כפי שהתורה ראתה בשמירת לוח שנה עברי מאוחד לכלל העם תנאי ראשוני לקיומו, כך אנו צריכים לראות בשמירת המשטר הדמוקרטי תנאי בסיסי לקיומה של המדינה“.

אורלב כותב במאמר כי ”דווקא אנו, משפחת הציונות הדתית, המאמינים במדינת ישראל כראשית צמיחת גאולתנו, צריכים להעמיד בראש סדר העדיפות את שמירת הכללים הדמוקרטיים ובראשם יצירת בסיס רחב ככל האפשר של הרוב הקואליציוני בכנסת ובממשלה“. הוא מציין כי ”ככל שבקואליציה יהיו שותפות גם מפלגות שאינן נחשבות ימניות, כך נוכל לעמוד טוב יותר מול אתגרים ביטחוניים, מדיניים, כלכליים, חברתיים ובעיקר באתגר הגדול - שאלת זהותה היהודית של מדינת ישראל“.

”הסכמה לאומית רחבה על מעגל לוח השנה העברי והשבת בראשו, כמו גם שמירת מעגל החיים היהודי, ומעמד המשפחה בראשו, תבטיח טוב יותר את שמירת המעגלים הללו. הסקרים הצופים הצלחה רבה בבחירות לתנועתנו מטילים עליה, ועל העומד בראשה, חובה ואחריות רבה להוביל מהלכים אלה“, מסכם אורלב.