אורי אריאל ינהל את המו"מ הקואליציוני מטעם "הבית היהודי"

בנט ממשיך לאותת לביבי ולפיד, תוך שהוא מאשר כי יכנס לקואליציה גם אם היא תנהל משא ומתן עם הפלסטינים. נתניהו, מצידו, עוד לא התקשר לברך אותו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/01/13 21:19 יב בשבט התשעג

אורי אריאל ינהל את המו"מ הקואליציוני מטעם "הבית היהודי"

מפלגת ”הבית היהודי“ קיימה היום (ד‘) ישיבת סיעה ראשונה לאחר תוצאות הבחירות, שהשאירו את המפלגה עם 11 מנדטים. בישיבה נקבע כי אורי אריאל, מספר 2 ברשימה, ינהל את המשא ומתן הקואליציוני מול אנשיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אריאל עצמו בירך הערב את יאיר לפיד על כך שהחליט שלא להצטרף לשמאל ולמפלגות הערביות להקמת גוש חוסם מול נתניהו ואמר כי ”הציבור אמר את דברו למען שוויון בנטל, כלכלה צודקת וחברה חזקה. הבית היהודי התחייב לעקרונות אלו במערכת הבחירות ואנחנו נפעל בכל כוחנו לשם כך“.

בישיבת הסיעה שהתקיימה היום אמר בנט כי "הגיע הזמן לפתוח את כל הסוגיות של דת ומדינה כמכלול, מכיוון שהמציאות השתנתה. הגיע זמן שנשב ביחד כל הגורמים וכל הקבוצות במדינה בהידברות ובכבוד הדדי ונדון יחד ביצירת מכלול חדש במדינת ישראל בתחום הדת והמדינה". עוד גילה בנט במהלך הישיבה כי בכוונתו לקדם את הפיכת יום השבת ליום בעל ”צביון מיוחד“, לצד קביעתו של יום ראשון כיום חופש לאומי, בדומה להצעה שניסה סילבן שלום לקדם בכנסת היוצאת.

כמו כן, בריאון לערוץ 2, שהתלווה לבנט ביממה שאחרי הבחירות, הודה בנט כי קו יסוד בממשלה שיחייב ניהול משא ומתן עם הפלסטינים, לא מהווה מבחינתו קו אדום. "אין לנו בעיה לנהל משא ומתן עם הפלסטינים", אמר בנט. גם ח"כ אורי אורבך אמר הערב דברים דומים: "העניין הוא לא המשא ומתן, שאנו לא מתנגדים לו, אלא על מה יוותרו".

ובינתיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתקשר לברך את כל ראשי המפלגות בישראל, טרם התקשר כדי לברך את בנט - 24 שעות אחרי פרסום תוצאות המדגמים. גורמים פוליטיים העריכו הערב כי בנט בכל זאת יהיה חלק מהקואליציה, למרות המתחים הברורים מול נתניהו, מכיוון שהשותף הבכיר יאיר לפיד מתכוון ליזום קואליציה ללא חרדים - יחד עם הליכוד-ביתנו, הבית היהודי, קדימה והתנועה.