אורי אורבך: "הרב עובדיה מוזן משלושת הבנדיטים"

מספר 6 ברשימת "הבית היהודי" לכנסת תוקף את ש"ס על רקע הביקורת שהשמיע הרב עובדיה יוסף נגד "הבית היהודי". לדבריו, "ש"ס בלחץ כי אנחנו לוקחים להם קולות"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/01/13 11:21 ט בשבט התשעג

אורי אורבך: "הרב עובדיה מוזן משלושת הבנדיטים"
יעקב גולן-cc-by-sa, צילום: יעקב גולן-cc-by-sa

ח“כ אורי אורבך, מספר 6 ברשימת ”הבית היהודי“ לכנסת הבאה, תוקף היום (א‘) את תנועת ש“ס על רקע הביקורת שהשמיע אמש מנהיגה הרוחני, הרב עובדיה יוסף, נגד ”הבית היהודי“. דבריו של הרב עובדיה נאמרו בעקבות חשיפת כיפה, שהוכיחה כי איילת שקד, מספר 4 במפלגה, בעד נישואין אזרחיים לפסולי חיתון.

בראיון לרדיו 103 אמר אורבך כי ”הרב עובדיה לא פותח עיתון וקורא, הוא מוזן משלושת הבנדיטים, השלישייה המובילה של ש"ס (אריאל אטיאס, אריה דרעי ואלי ישי - א.פ). ש"ס בלחץ כי אנחנו לוקחים להם קולות".

לדבריו, "הליכוד מאשים אותנו שאנחנו דתיים מדי וש"ס מאשימים שאנחנו חילוניים מדי. אני אומר, גם בשם ההורים שלנו וגם בשמנו, אנחנו לא זקוקים לאישורים על הדתיות שלנו ועל אהבת התורה שלנו. אנחנו אנשים נקיי כפיים, אוהבי תורה, אוהבי ארץ ישראל ומדינת ישראל, והש"סניקים לא יתנו לנו תעודת יושר".

ביחס לאורית סטרוק, מספר 10 ברשימה ומי שמהווה הסמן הימני-הקיצוני של ”הבית היהודי“, אמר אורבך כי סטרוק ”תילחם באלימות המשטרה נגד אזרחים", הוא ציין כי "חיברנו שתי מפלגות, אנשים רבים הם חדשים. יש החלטות מחייבות, יש קו של מפלגה. יהיו ויכוחים בעתיד, בליכוד אין ויכוחים? המפלגה תתנהל על פי רוב ומיעוט ברשימה, ביושר ובאופן דמוקרטי. אנחנו הפוליטיקאים קובעים את דרכה דרך המוסדות הפוליטיים".