אורבך מבקר את בנט: "לא היה צריך להיכנס לפינה בראיון אצל משעל"

ח"כ אורי אורבך מבקר את התנהלותו של נפתלי בנט, יו"ר מפלגתו, בראיון שהעניק לניסים משעל ועורר סערה פוליטית: "עדיף שהראיון לא היה מתקיים, אנשים פוליטיים חייבים להבין שיש השלכות למה שהם אומרים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/01/13 15:09 כא בטבת התשעג

אורבך מבקר את בנט: "לא היה צריך להיכנס לפינה בראיון אצל משעל"
ערוץ 2, צילום: ערוץ 2

”עדיף שהראיון הזה לא היה קורה. אולי בזכות החשיפה הגדולה והמתקפה הבוטה נוסף לנו עוד מנדט, אבל אף אחד לא אוהב שקורה לו משהו רע וממנו צומח משהו טוב“ - כך מתייחס ח“כ אורי אורבך, המתמודד ברשימת ”הבית היהודי“ לכנסת, לראיון שהעניק יו“ר מפלגתו נפתלי בנט לעיתונאי ניסים משעל.

אותו ראיון, שניתן החודש, עורר סערה פוליטית בעקבות דבריו של בנט בנושא סירוב פקודה. מאז, ספג בנט ביקורת נרחבת מימין ומשמאל - והתנצל בשלוש הזדמנויות שונות. בראיון לעיתון ”בשבע“ אמר אורבך כי ”בסך הכל זה לא היה טוב כי צריך להיות בהירים. לא היה צריך להיכנס לפינה הזו. אנשים פוליטיים חייבים להבין שיש השלכות למה שהם אומרים באופן אישי“.

("חייב להבין שיש השלכות למה שהוא אומר באופן אישי", ח"כ אורבך. צילום: יעקב גולן -cc-by-sa)

אורבך התייחס לחוסר הניסיון הפוליטי של בנט ואמר כי אמנם ”היו לנו הרבה אנשים עם ניסיון וירדנו מ-13 מנדטים בסקרים לשלושה. אני לא מזלזל בניסיון אבל ניסיון רע לא נחשב, וגם עם ניסיון אומרים לפעמים דברים. חוסר הניסיון הזה גם הביא לכך שהאחדות התבצעה בקלות יחסית, בלי משקעי עבר של יריבויות מעשרים שנות סכסוך. ראינו את זה גם בקדנציה היוצאת, כשדווקא עם כצל‘ה היו לנו שיחות לאיחוד כבר בשבוע הראשון. היה לנו ברור שהולכים ביחד“.

בראיון, הוסיף אורבך כי ”החיים דינמיים ולפעמים המרואיין זקוק לראיון לא פחות מהמראיין. אין בכך כללים, כל אחד קובע לעצמו. לא תמיד יודעים מראש שהראיון יהיה אלים. אנחנו פועלים בזירה שיש בה לא מעט מתקפות“.