אוהבים את בן ארי, מצביעים לבנט

ח"כ מיכאל בן ארי הוא איש ערכי ועתיר זכויות, שרוצה להשאיר את הציונות הדתית כיתה. שנעסוק, כרגיל, רק בענייני ארץ ישראל. הוא עדיין לא הבין שפנינו אל ההנהגה. דעה

חדשות כיפה דניאל סגרון 08/01/13 11:16 כו בטבת התשעג

אוהבים את בן ארי, מצביעים לבנט
אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa, צילום: אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa

למה לא להצביע לבן ארי? הרי בנט מוכן לתת אזרחות לעשרות אלפים מבני דודינו האהובים; איילת הצהירה שהם לא יפרשו מהממשלה בגלל פינוי מאחז אחד או שניים; ובתכל'ס, רק בן גביר ומרזל יכולים על טיבי וזועבי. צמד חמד מול צמד חמד.

נכון. אין ספק. 'עוצמה לישראל' יותר ימנית מ'הבית היהודי'. השאלה היא, מהו צו השעה? לאיזה כיוון צריך לסובב את התותח הסרוג? בואו נסקור רגע, את דרכה של הציונות הדתית. בעבר ובהווה.

ישנם, כידוע, שלוש גישות איך להתמודד עם הקשר בין הדת לציונות: חרדים אומרים - 'הציונות חילונית? אין לנו עסק איתה'. חילונים אומרים - 'הציונות אין לה דבר עם הדת'. והרב קוק, החוט המקשר בין כל תתי הזרמים בציבור הדתי לאומי, חידש שהציונות, למרות הנהגתה החילונית, היא רצון הבורא יתברך. שתפקיד החילונים הוא לבנות את המדינה, ותפקיד הדתיים ליצוק לה, לאחר מכן, תוכן רוחני. לבנות מדינה משוכללת, מודרנית, עמק הסיליקון של המזרח התיכון, שמתנהלת על פי כל חוקי התורה וערכיה. ממלכת כוהנים וגוי קדוש. זו תמצית ההשקפה הדתית לאומית. זו התב''ע של המדינה, עוד לפני שהיא הוקמה.

עד הגירוש מגוש קטיף, הציבור שלנו התמקד ביישוב ארץ ישראל ובגיוס מאסיבי לצבא. ההישגים היו מרשימים. הדתיים הובילו את ההתיישבות, והתברגו עמוק בבה''ד 1. המשימה, להעביר את ראש החץ האידיאולוגי במדינה מהקיבוצים לישיבות ההסדר, הושלמה בהצלחה. שאפו לגוש אמונים ולרב אלי סדן. אבל גוש קטיף, ואחריו פוגרום עמונה, עשה לנו סוויץ'. הבעיטה, הכל כך מעצבנת, שהמדינה נתנה לנו, ולכל מה שעמד בבסיס הציונות, גרמה לנו להחליף דיסקט. הפנמנו שצריך לעלות כיתה. להתחיל להשפיע באמת על עם ישראל. ההוא ממדינת תל אביב וגרורותיה התרבותיות. הסמל הגדול של שינוי התפיסה הוא פרוייקט הגרעינים התורניים. אבל זה הרבה יותר מכך. זה מעבר, בלשונו של בנט, מ'מש''ק דת' ל'מנהיג'. הבנו, סוף סוף, שאנחנו לא קרון נגרר של החילונים. יש לנו דרך אמיתית. יציבה. עצמאית. ובלשונו של מנהיגנו הטרי - 'אדוני ראש הממשלה, סיימנו לעבוד אצלך'!

הרב ד''ר מיכאל בן ארי הוא איש ערכי ועתיר זכויות. איש ארץ ישראל השלימה במלוא מובן המילה. אבל הוא רוצה להשאיר אותנו כיתה. הוא רוצה שנפטיר כאשתקד. שנמשיך להתמקד רק בארץ ישראל. שלא נפיק את הלקח מהגירוש, שלא נחשב מסלול מחדש, שנמשיך להסתער קדימה אל הגבעות ונשכח את עם ישראל הרחק הרחק מאחורינו.

די. נמאס. כמה אפשר להיות מפלגה איזוטורית וצעקנית בשולי האופזיציה? למגזר של דרור וינברג ורועי קליין, מגיע הרבה יותר. מגיע לנו יד על ההגה של המדינה. לזה - רק בנט, עטוף בהרבה מנדטים, מסוגל!