פועלת ביו"ש: בזק צפויה להיכלל ב'רשימה השחורה' של האו"ם

מנכ"לית בזק סטלה הנדלר דיווחה בעמוד הפייסבוק שלה על מכתב פנייה שקיבלה ממועצת זכויות האדם של האו"ם לקראת השלמת דו"ח רשימת העסקים הפועלים בשטחים. הנדלר: "אנחנו מספקי שירות לכל אזרחי ישראל בכל מקום בארץ - אם זה ברעננה, במזרח ירושלים, באריאל, בסכנין או במעלה אדומים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/17 15:18 כו בתשרי התשעח

פועלת ביו"ש: בזק צפויה להיכלל ב'רשימה השחורה' של האו"ם
אתר הלווינים בעמק האלה, צילום: Nati Shohat /Flash90

מנכ"לית חברת התקשורת 'בזק' סיפרה בעמוד הפייסבוק שלה כי קיבלה פנייה ממוחמד עלי אלנסור, העוזר המיוחד לנציב זכויות האדם של או"ם. בפנייה הודיע לה אלנסור, כי "בזק צפויה להיכלל ברשימת החברות הישראליות הפועלות בשטחי יהודה ושומרון, וזאת על פי החלטת המועצה מספר 31/36 משנת 2016. הוא ביקש מאיתנו להגיב לממצאים של הועדה לפני שיוחלט האם לכלול אותנו באותה רשימה. עוד הוא ביקש כי נשמר על חסיון ולא נפרסם את תגובתנו ברבים".

המכתב מפרט שבזק מתחזקת 40 מתקני תשתית באזורי יהודה שומרון רמת הגולן ומזרח ירושלים, מחזיקה נקודת מכירה עסקית במעלה אדומים ושתי נקודות במזרח ירושלים, מניחה תשתיות נייחות וסלולר. לפי המכתב בזק מוזמנת להשיב תוך 60 יום.

סטלה הנדלר

סטלה הנדלרצילום: Moshe Shai/Flash90

הנדלר ציינה בפוסט שפרסמה קצת 'רקע' על אותה מועצה ל"זכויות אדם" שמטפלת בישראל בעוד במדינות רבות בעולם מתרחשים מעשי זוועה: "לפני הכל, הנה קצת רקע על מועצת זכויות האדם של האו"ם. מאז שהמועצה הזאת הוקמה בשנת 2006 היא פרסמה 68 החלטות המגנות את ישראל, שהם כ-50% מכלל ההחלטות הנוגעות למדינות ספציפיות שהמועצה הזו קיבלה. לא צפון קוריאה, לא סוריה, לא סודן ולא תימן קיבלו ממנה כזה טיפול. למעשה אף מדינה בעולם לא מקבלת כזה טיפול ממועצת זכויות האדם. ההטיה נגד ישראל של המועצה היא כל כך בוטה כך שהיא איבדה את הרלוונטיות שלה בעולם".

"בזק שומרת מכל משמר על הזכויות של כל לקוחותיה, ללא הטיה, ללא אפליה, וללא העדפה". כתבה הנדלר והוסיפה: "אנחנו מספקים שירות לכל אזרחי ישראל, ללא הבדל דת, גזע ומין, ומכבדים את הבחירה שלהם להתגורר בכל מקום בארץ - אם זה ברעננה, במזרח ירושלים, באריאל, בסכנין או במעלה אדומים. אנחנו עושים מאמצים ומשקיעים כסף רב כדי להגיע עם התשתית שלנו לכל ישוב ישראלי ולספק לכל אזרח שירותי תקשורת איכותיים. אנחנו גם מספקים שירותים לכוחות הביטחון הישראליים ובגאווה רבה".

"מנקודת מבטנו", סיכמה, "החלטה 31/36 של מועצת זכויות האדם היא ניסיון ניגוח מוטה נגד ישראל באמצעות הפעלת לחץ שאינו לגיטימי על חברות מסחריות הפועלות כחוק. לא נשתף פעולה עם מהלך שכל כולו תעמולה אנטי ישראלית".