בזכות החוק החדש: שוחררה עגונה תושבת צרפת

החוק שמתיר לבתי הדין הרבניים להטיל סנקציות גם על סרבני גט שאינם תושבי ישראל, הוביל לכך שגבר אשר סירב לשחרר את אשתו נאלץ לעשות זאת לאחר שהבין כי לא יוכל לעזוב את הארץ בחזרה לביתו שבפאריס

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/18 17:41 כז בתמוז התשעח

בזכות החוק החדש: שוחררה עגונה תושבת צרפת
אילוסטרציה, גירושין, צילום: shutterstock

זמן קצר לאחר שנכנס לתוקפו החוק שמאפשר לבתי הדין הרבניים בישראל להפעיל את סמכויותיו גם על סרבני גט שאינם תושבי המדינה, יצאה היום (שלישי) לחופשי עגונה תושבת חו"ל בבית הדין הרבני בתל אביב.

מדובר בבני זוג צרפתים מפאריס שנישאו כדת משה וישראל בשנת 2008 ולהם שלוש בנות בגילאי 3 ,5, ו-8. לפני כשנתיים נפרדו בני הזוג לאחר שהאשה גילתה כי בעלה בגד בה.

היא פנתה לבית הדין הרבני בפאריס בדרישה לגט אך האיש ביקש שלום בית. לאחר שהניסיון לשלום בית כשל, האיש עזב את ביתם המשותף ונפתח תיק גירושין. בהמשך זומן הגבר לדיון בבית הדין הרבני בפאריס אך לא הגיע אליו ואף הצהיר הבעל כי לעולם לא ייתן לאשתו גט

לפני חודש וחצי הגיע הבעל לבקר את האישה עמה הוא מנהל קשרים רומנטיים בישראל. כשנודע הדבר לעגונה בצרפת היא פתחה תיק בבית הדין הרבני בתל אביב באמצעות הטוענת הרבנית קטי ביסרור.  בית הדין הישראלי, בשיתוף פעולה עם בית הדין בפאריס, הוציא במהירות צו עיכוב יציאה מהארץ לגבר וזימנו אותו לדיון.

בדיון שהתקיים טען הבעל באמצעות בא כוחו כי אין סמכות לבית הדין לעסוק בעניינו שכן הוא ואשתו אינם אזרחים ישראלים וכי אין להם כל זיקה לארץ. בשלב זה עדכן בית הדין את הבעל ופרקליטו כי על פי החוק, אותו יזמה ח"כ עליזה לביא, יש לבית הדין סמכות מלאה לדון בעניינו של הבעל.

תחילה סירב הגבר לשתף פעולה וביקש להמשיך את ההליך בצרפת. עם זאת, לאחר שהבין כי כל עוד לא יסדיר את הנושא ויבטל את סירובו לתת גט לאשתו, לא יוכל לצאת מהארץ הוא ניאות לשחרר את בת זוגתו לשעבר

מנהל בתי הדין הרבניים הדיין, הרב דוד מלכא, אמר כי "המציאות הנחשפת בפנינו מוכיחה עד כמה צדקה הנהלת בתי הדין בהצעת החוק הזו. אנו מקבלים כל יום תגובות מאוד חיוביות מרחבי העולם על הזכות שנפלה בחלקנו להביא לסיוע למניעת עגינות לנשים ברחבי העולם היהודי בכל מקום שהוא".