"בזבזנו שנה שלימה בדיונים ללא הרבנות"

חברי וועדת העבודה והרווחה דנו ברפורמת הקורנפלקס והגיעו להסכמה כי במהלך היה צורך לשלב גם את הרבנות הראשית. יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף: "לא קיימנו דיונים עם הרבנות הראשית וזו הייתה טעות". ח"כ מלינובסקי: "שהאוצר לא יתעסק בכשרויות כמו שהרבנות לא מתעסקת בתקציבים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/11/17 14:49 ב בכסלו התשעח

"בזבזנו שנה שלימה בדיונים ללא הרבנות"
הדיון בוועדה על רפורמת הייבוא המקביל, צילום: דוברות הרבנות הראשית

וועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דנה היום (שני) ביישום "רפורמת הקורנפלקס" וקבעה כי מלכתחילה ההליך היה צריך להיות בשילוב הרבנות הראשית.

במשרד האוצר קידמו בחודשים האחרונים רפורמת יבוא מקביל של מוצרי מזון, מה שזכה לכינוי "רפורמת הקורנפלקס". ברבנות הראשית טענו כי הם לא היו חלק מהמלך מה שעלול ליצור בעיות כשרותיות רבות עם המוצרים שייובאו מחו"ל.

יו"ר הועדה ח"כ אלי אלאלוף מכולנו הודה כי מדובר בטעות, "כשקיימנו דיונים בנוגע ליבוא המקביל לא קיימנו דיונים עם הרבנות הראשית וזו הייתה טעות. קיימנו דיונים עם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, והוא מוכן ורוצה להירתם ככל שביכולתו להקל על יוקר המחייה".

לטענת ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד כי ניתן לבדוק את כשרות המוצרים גם לאחר שיוצרו ושווקו אמר מנכ"ל הרבנות משה דגן כי הדבר בעייתי שכן בדיקת הכשרות המיטבית היא עוד במהלך ייצור המזון ולא לאחריו. בהמשך הוא ציין כי חסרים תקני עבודה במחלקת הייבוא של כרבנות, "מחלקת היבוא ברבנות מונה שניים וחצי תקנים ומתמודדת מול אלפי יבואנים בשנה והפוטנציאל להטעיה כשרותית בעקבות הרפורמה היא גבוהה. אנו לא יכולים לתת מענה לכל היבואנים שיכנסו לשוק בעקבות הרפורמה ללא תקנים וסמכויות מתאימות".

עוד הוא ציין כי "הרבנות בעד הוזלת יוקר המחייה ומקיימת ישיבות רבות כדי לראות איך ניתן לסייע להוזלה, אך כל היבוא המקביל מתבסס על הכרה בגופי כשרות בחו"ל ע"י סנכרון בין הרבנות לבין גופי הכשרות".

תמונת המחשה של הרבנות הראשית לסכנת הייבוא המקביל

תמונת המחשה של הרבנות הראשית לסכנת הייבוא המקבילצילום: הרבנותהראשית

ח"כ בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי הדגיש כי יש לעשות הבחנה בין תפקיד כל גוף וגוף, "מדובר בכשרות המזון המיובא וכמו שמשרד הבריאות מפקח כי המוצר הוא בריא, תפקיד הרבנות הראשית לוודאות כי המוצר המוגש ככשר הוא כשר, לא מדובר רק ברגולציה, בעייני הטעיה של אדם שרוצה לאכול כשר לא פחות בעייתית ממי שצורך מוצר שאינו בריא"

ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו הייתה שותפה לדעה זו והציעה "שהאוצר לא יתעסק בכשרויות כמו שהרבנות לא מתעסקת בתקציבים. אני מציעה לצדדים לפתור את הבעיה ויפה שעה אחת קודם".

ח"כ מאיר כהן ממפלגת יש עתיד שיקף גם את דעתם של חלק מחברי האופוזיציה כשאמר: "בזבזנו שנה שלימה בדיונים ללא הרבנות והיינו צריכים לדעת מהו תג המחיר. אנו לא מעוניינים דרך הרפורמה לשנות את הרבנות או את אופן הפעילות שלה ואת אמות המידה שלה".

בעמותת 'כושרות' הגיבובסיפוק למסקנת הוועדה ואמרו כי הם "מברכים על התחייבות יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף לפתרונות מול משרד האוצר ופתרונות חקיקה נצרכים. במסגרת הדיון בנושא הקשיים ברפורמת הקורנפלקס  לאחר שהוצגה הבעייתיות בחוק שהתעלם מנושא הכשרות ולא דאג לפתרונות מתאימים בסמכויות ובתקנים למערכת הכשרות ברבנות הראשית לישראל".

לדבריהם, "אנו רואים בכך פריצת דרך שכלל הצדדים הנוגעים בעניין עזבו את הדמגוגיה והגיעו להבנה משותפת שהרבנות הראשית אינה חסם לחוק. אלא יכולה להיות זרז משמעותי ככל שתקבל סמכויות ותקנים כנדרש".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן