בוטל כתב האישום נגד יו"ר ארגון להב"ה

התביעה המשטרתית הגישה כתב אישום נגד יו"ר להב"ה בעקבות אירוע שהתרחש לפני כשנתיים בבניין כלל, אך חזרה בה בעקבות הערות השופט

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/18 19:57 טז בתשרי התשעט

בוטל כתב האישום נגד יו"ר ארגון להב"ה
נעצר על ידי המשטרה. תמונת ארכיון של גופשטיין, צילום: פלאש 90. דור קדמי

התביעה המשטרתית חזרה בה בשבוע שעבר מכתב אישום שהוגש בתחילת שנת 2017 נגד יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין.

הרקע לכתב האישום הוא אירוע שהתרחש לפני כשנתיים בבניין כלל בירושלים, במהלכו פוצצו גופשטיין ופעילים נוספים הקשורים לארגון אירוע מוזיקלי שנערך בבניין ולטענתם נשא אופי מיסיונרי.

בעקבות האירוע הגישה התביעה המשטרתית כתב אישום נגד גופשטיין, בגין עבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו. במהלך הדיונים בתיק העיר השופט לתביעה כי כתב האישום איננו מבוסס מבחינה חוקית, מאחר שהאירוע בו השתתף גופשטיין לא היה בגדר התקהלות בלתי חוקית והמליץ לתביעה המשטרתית לחזור בה מכתב האישום.

בדיון שהתקיים בתיק בשבוע שעבר הודיעה התביעה המשטרתית כי היא מקבלת את ההמלצה ומבקשת לחזור בה מכתב האישום. לאחר שסנגורו של גופשטיין, עו"ד יצחק בם, הביע הסכמה, החליט השופט על מחיקת כתב האישום ואיחל לצדדים גמר חתימה טובה.

עורך דינו של גופשטיין, עו"ד יצחק בם אמר "הזכות לחופש ביטוי וחופש הפגנה נתונה לכל אזרח בישראל ופעילי להב"ה אינם יוצא מן הכלל. אני מברך על ההחלטה לחזור מכתב האישום ומקווה שהמסר שיצא מבית המשפט יגיע גם לדרגי השטח. כשלעצמי, אמשיך להגן בנחישות על חופש הביטוי וההפגנה".

גופשטיין אמר בעקבות ההחלטה "אני מברך על החלטת בית המשפט שהבהיר לפרקליטות שחופש הביטוי הוא ערך חשוב במדינת ישראל. אני קורא ליועץ המשפטי ולפרקליטות המדינה לעשות חשבון נפש ולהפסיק לעבוד לפי הגחמות של הרפורמים והשמאל. אמשיך לפעול נגד המיסיון ובעד הצלת בנות ישראל".