"בוגדת מהזן הנחות ביותר": ח"כ זועבי תקפה וחטפה

חברת הרשימה המשותפת טענה כי הריסת בתי מחבלים "מהווה פשע מלחמה כמו גם עבירה מוסרית. האג ממתין". ח"כ אילטוב בתגובה: "היא חייבת למלא את חובתה כפלסטינית ולעבור לפרלמנט ברמאללה""

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/18 16:35 יא בטבת התשעט

"בוגדת מהזן הנחות ביותר": ח"כ זועבי תקפה וחטפה
האשימה את צה"ל בפשעי מלחמה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ח"כ חנין זועבי תקפה את צה"ל על הריסות בתי המחבלים והאשימה אותם בפשעי מלחמה. ח"כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו תקף בחזרה וכינה אותה "בוגדת".

"ענישה קולקטיבית של בני משפחה של לוחמי חופש פלסטינים, עם או בלי הליך משפטי", צייצה חברת הרשימה המשותפת בטוויטר, "מהווה פשע מלחמה כמו גם עבירה מוסרית". לדבריה, "האג ממתין, ואנחנו צריכים לעשות הכל על מנת שהפושעים האמיתיים יועמדו לדין.

ח"כ אילטוב זעם על הציוץ ואמר בתגובה כי "חנין זועבי היא בוגדת מהזן הנחות ביותר. בשם הדמוקרטיה וחופש הביטוי היא תוקפת פעם אחר פעם את מדינת ישראל וחיילי צה"ל, שמגנים עליה ביום ובלילה. אני חושב שאם חנין זועבי לא אוהבת את החוקים שמעבירה כנסת ישראל, היא חייבת למלא את חובתה כפלסטינית ולעבור לפרלמנט ברמאללה - שם מקומה הטבעי".

אין זו הפעם הראשונה שח"כ זועבי מתבטאת בחריפות נגד לוחמי צה"ל. בחודש פברואר בדיון שנערך באחת מוועדות הכנסת, היא אמרה שהצבא רוצח אזרחים פלסטינים. בחודש יוני האחרון היא טענה במליאת הכנסת כי תושבי רצועת עזה נרצחים על ידי צה"ל. נגד חברת הכנסת הוגשה תלונה לועדת האתיקה של הכנסת, ואתמול פורסם כי חבריה הסתפקו בנזיפה חמורה, אך לא השעו אותה מפעילות פרלמנטרית.

בעקבות דברי זועבי, פנה ארגון 'בצלמו' ליועמ"ש בדרישה להעמידה לדין ולמנוע ממנה להתמודד בבחירות הבאות וכן ולוועדת האתיקה של הכנסת כדי שזו תשלול ממנה את שכרה. מנכ"ל הארגון , שי גליק, אמר: "נילחם בטרור ותומכיו בכל מקום גם אם הם הצליחו להשתחל לכנסת. אנחנו קוראים ליועמ"ש להצטרף למלחמה בטרור ולא להגן עליו".