"בהשוואה למספר הפיגועים, תוצאת הריסת בתים מגוחכת"

מדו"ח רשמי של צה"ל, אותו ביקשו באיחוד הלאומי אשר התייחס למספר בתי המחבלים שנהרסו בשנים האחרונות, עלה כי מבין 102 שמופו רק 16 מהם נהרסו באופן מלא. מזכ"ל המפלגה: "אזלת היד החמורה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/12/18 15:09 ח בטבת התשעט

"בהשוואה למספר הפיגועים, תוצאת הריסת בתים מגוחכת"
הפשיטה על בית רוצחו של פולד, צילום: דובר צה"ל

מבין 102 בתים שמופו לקראת הריסה,רק 16 מה נהרסו כליל על ידי מערכת הביטחון, כך עלה מדו"ח רשמי של צה"ל שנמסר לבקשת מפלגת האיחוד הלאומי.

לפי הדו"ח, 40 בתים נהרסו באופן מלא או חלקי, מתוכם כאלה שבהם נהרסו רק קומה או חדר אחד, ו-6 נוספים נאטמו ברמות שונות, זאת לאור עשרות פיגועי הטרור בשנים האחרונות, שבמסגרתם נרצחו או נפצעו  אזרחים יהודים על ידי מחבלים.

אתמול חתם מפקד פיקוד מרכז, אלוף נדב פדן, על צו הריסה לבית המחבל שרצח את ארי פולד הי"ד בפיגוע דקריה לפני מספר חודשים בצומת גוש עציון, זאת לאחר שהשגת המשפחה נדחתה. עם זאת, הצו מתייחס רק לדירה העליונה בבית המשפחה, שבה התגורר המחבל ולא לכל הבית. כמו כן, למשפחה ניתנה הזדמנות עד ליום שלישי להגיש עתירה לבג"ץ נגד המהלך.

תוקף את הממשלה. סופר

תוקף את הממשלה. סופרצילום: האיחוד הלאומי

"אין חולק על כך שהריסת בתי מחבלים הוא כלי הרתעתי מן המעלה הראשונה", אמר מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, שהוסיף כי הנתונים "מעידים על אזלת היד החמורה בשימוש בכלי זה למלחמה בטרור בשנים האחרונות. נמאס מכותרות והצהרות".

לדבריו, "חייב להיות שינוי בשטח שיסיר חסמים של משפטנים ובירוקרטיה מיותרת. יש לבצע בפועל את ההריסה תוך 48 שעות, כדי שהכלי יהיה הרתעתי באמת. הגיע הזמן להכריע את הטרור במעשים לא בדיבורים!". עוד הוא ציין כי "בהשוואה למספר הפיגועים התוצאה של הריסת בתים פשוט מגוחכת. אני קורא לקבינט המדיני ביטחוני לקיים דיון רציני בנושא ולטפל בכך בהקדם. אסור לנו לתת פרס לטרור. מי שהורס משפחות, סופו שבית משפחתו תיהרס".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן