בהפרדה: אלפים מתפללים ברחבת הכותל הדרומי

מבקרים רבים הגיעו לרחבת הכותל הדרומי ללמוד ולהתפלל. הרב חננאל אתרוג: "גם אני לא מרגיש פה כמו בבית, פה זה הבית של ה'"

חדשות כיפה מירב כהן 27/09/18 13:27 יח בתשרי התשעט

בהפרדה: אלפים מתפללים ברחבת הכותל הדרומי
צילום: ללא

אלפי מתפללים ומתפללות מכל הציבור פוקדים בימי חול המועד את הרחבה הדרומית של הכותל, ומתפללים במקום בהפרדה מלאה, עם מחיצה, תוך שמירה על קדושת המקום.

בנוסף מתקיימים במקום שיעורי הרבנים, כאשר בינתיים העבירו שיעורים הרב חננאל אתרוג, ראש ישיבת שבי חברון, שעמד בדבריו על חשיבות השמירה על מסורת ישראל במקום: "המקום הקדוש הזה, שזה המשך של הכותל המערבי, שהמיוחד בו הוא שהרבה מאוד שנים לא התפללו במקום הזה, זה הכל דברים של השגחה, דברים שקורא הדורות מראש גלגל. יש ויכוחים, יש כאלו שאומרים שכל אחד מעם ישראל צריך להרגיש במקום הזה כמו בבית, בלי קשר לדעות שלו ובלי קשר לזהות שלו ובלי קשר למה הוא חושב, ואם מישהו אוחז בדעות מבולבלות מאוד ולא מבין את הערך של סדרי התפילה אז ניתן לו פה מקום. באמת אחינו כל בית ישראל, אנחנו אחים של כל בית ישראל, מי שנולד לאמא יהודיה ומי שגויר כהלכה הוא אח שלנו ואנחנו אוהבים אותו. פה אני חושב שיש טעות יסודית, גם אני לא מרגיש פה כמו בבית, פה זה הבית של ה', פה זה חצרות בית ה', ואני לא יכול להרגיש בבית שלי אם אני לא יודע שאני בא להרגיש פה בבית שלו". 

אתמול התקיימו התפילות והשיעור לרפואתו של הרב אלישע וישליצקי, שמאושפז בימים אלו בטיפול נמרץ. לקראת סוף השיעור שמסר במקום ביקש הרב דוד תורג'מן מהנוכחים להתפלל יחד לרפואת הרב אלישע וישליצקי "שמגיע לכל מקום בארץ ישראל, לכל מקום שהוא שהוא נקרא, זכותה של תורת ארץ ישראל תעמוד לו ברגעים הקשים הללו ויחזור לאיתנו במהרה" כדברי הרב, ולאחר מכן קראו הנוכחים תהילים לרפואתו.

המארגנים מציינים כי ההיענות לתפילות ולשיעורים רבה, וגם היום צפויים להתקיים במקום מניינים ושיעור של הרב שמעון כהן, ראש מוסדות בית מוריה בבאר שבע.

צילום: ללא

בימים האחרונים טענו הרפורמים והקונסרבטיבים כי התפילות במקום הם 'פרובוקציה' של המתפללים, בתגובה מסר בצלאל זיני, ראש המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל: "שוב הרפורמים והקונסרבטיבים מייצרים 'פייק ניוז' במטרה להתסיס את האווירה והכל בגלל התסכול שלהם מכך שממשלת ישראל לא נכנעת לאיומים שלהם ושהם לא מצליחים לזכות בהכרה מצד הציבור הישראלי. התפילות המדוברות מתקיימות בהפרדה וכמסורת ישראל כבר חודשים ארוכים ואף שנים ברחבה הדרומית על פי פסק הרבנות הראשית שהכותל המערבי קדוש לכל אורכו ובהתאם להחלטת בית המשפט כי גם אזור זה הוא בסמכות הרבנות הראשית. לשמחתנו, בימי חול המועד המונים פוקדים את המקום שידוע כמקום תפילה מזה מאות שנים, לתפילות ולשיעורים לכבוד החג. מיותר לציין שלא מפריעים או מונעים מאף אחד להתפלל כרצונו, אלא פשוט מאוד מתפללים במקום הקדוש כמסורת ישראל בכל הדורות. אנו קוראים לרפורמים לוותר על הפרובוקציות ולהצטרף למעל מיליון האנשים והנשים שפקדו את רחבת הכותל המרכזית והדרומית בחודש האחרון והתפללו על פי כללי המקום ומסורת ישראל".