הרב לאו לדיינים: קצרו את זמני ההמתנה בבתי הדין

בעקבות פנייה לרב הראשי ונשיא בית הדין הרב דוד לאו, בתלונה על זמן ההמתנה לדיונים בבתי הדין הרבניים, הורה הרב לאו לדיינים שלא לקבוע זמני דיונים לאותה שעה, ולפרוס את הדיונים בהרכבים. "שינוי מבורך שישפר מאוד את מתן השירות לציבור"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/01/19 15:04 י בשבט התשעט

הרב לאו לדיינים: קצרו את זמני ההמתנה בבתי הדין
בית דין רבני. אילוסטרציה, צילום: דוברות בתי הדין

זמני ההמתנה בבתי הדין של הרבנות יתקצרו? בהוראה שהוציא הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב דוד לאו, לדיינים ולמזכירים בבתי הדין, שלא לקבוע דיונים לאותה השעה, כפי שהיה נהוג עד היום בחלק מהמקומות, ולהקפיד על פריסת השעות, כדי שיוכלו לטפל בו זמנית בכמה מקרים שונים.

הרב הראשי הרב דוד לאו

הרב הראשי הרב דוד לאוצילום: פלאש 90

ההוראה של הרב לאו מגיעה בעקבות פנייה של יוסי ויצמן, המשנה לראש לשכת עורכי הדין, אשר ביקש מהרב לאו לבדוק את הנושא. במכתבו של הרב לאו למזכירים נאמר בין היתר: "לאחר בדיקה הבחנתי שלעתים במקומות מסוימים, מזמינים את המתדיינים לדיון באותו יום ולאותה שעה בשעות הבוקר. אין להזמין לאותה שעה מספר מתדיינים אלא לכל מתדיין יינתן הזמן שלו. בכך נמנע מהציבור מלהמתין זמן רב לדיון".

עוד הוסיף הרב לאו: "על הדיינים לקבוע את אורך הדיון לפי הנושא שעליו יש לדון. שהרי אינו דומה אורך הדיון בהוכחות ובהסדרי ראייה לאורך הדיון באישור הסכם, ועל כן יש לפרוס למשך שעות היום את זמני הדיונים".

המכתב המלא של הרב לאו למזכירי בתי הדין:

להורדת הקובץ

את מכתבו למזכירי בתי הדין מסיים הרב לאו: "נמנע מציבור גדול המתנה מיותרת ואי נעימויות, ויהא בכך שינוי מבורך שישפר מאוד את מתן השירות לציבור".