בהארץ תקפו. בלשכת ליצמן הגיבו במקוריות

בעיתו טענו כי סגן שר הבריאות פעל לטובתה של הרבנית מגור שנזקקה לטיפול רפואי. בלשכתו הגיבו: "רואים זאת בזכות וכחובה, לסייע לכל מי שפונה ללשכתנו בנושאי רפואה". בנוסף הם פרסמו "הוכחות" מצולמות. צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/19 20:25 כט באדר א'

בהארץ תקפו. בלשכת ליצמן הגיבו במקוריות
"הוכחת" לשכת ליצמן כי הם לא מפלים איש, צילום: דוברות סגן שר הבריאות

עיתון הארץ פרסם הבוקר (ד') תחקיר בו נטען כי סגן שר הבריאות סייע לרבנית מגור בטיפול רפואי לו נזקהה ואף גייס לשם כך את בכירי מערכת הבריאות. בלשכתו, לא נשארו חייבים ופרסמו תגובה מקורית.

בהארץ נטען כי ליצמן רתם מנהלי מחלקות ורופאים בכירים, וכן פעל למען רעייתו של רבו, האדמו"ר מגור, כדי שתקבל תנאי אשפוז "מפליגים" ואף קיצר עבורה תורים

בלשכת סגן שר הבריאות  פרסמו תמונה וסרטון בהם נראו כל האזרחים שפנו לעזרתו של סגן השר, אשר להם הוא מנסה לסייע. "עקב מחויבות לצנעת הפרט לא נוכל כמובן להתייחס ישירות למקרה ספציפי. אך יודגש כי כל ההליכים בנושא שהוזכר בוצעו על פי החוק ובהקפדה יתירה על כללי מינהל תקין", נאמר בהודעת התגובה. 

לדברי אנשי לשכתו, "לגבי פניות לשכת ליצמן לעזרה, אנו רואים זאת בזכות וכחובה, לסייע לכל מי שפונה ללשכתנו בנושאי רפואה, בדגש על כל מי שפונה, ללא הבדל דת, גזע וקהילה. זאת בניגוד מוחלט לנטען כביכול על העדפות למקורבים ומטופלים חרדים.  יש לדחות ניסיונות להכפיש את ליצמן ולשכתו בגין סיוע לזולת כי זו מדיניות ברורה עליה הודענו בראשית הקדנציה ואף פרסמנו מספרי טלפונים של צוות הלשכה כדי לסייע לציבור, כל זאת במקביל למניעת בירוקרטיה וייעול מערכת הבריאות ולא במקום זאת". 

עוד נמסר בתגובה כי "יש להבין כי חלק גדול מהפניות אלינו הינן בגדר פיקוח נפש והצלת חיים. זו חובתנו לסייע לפונים, כמובן בהקפדה על דרישות החוק והנהלים. הדברים ניתנים לבירור ובחינה, מעולם לא בדקנו מי זה שפונה אלינו לעזרה, רוב הפונים אלינו כלל אינם מוכרים לנו ואינם שייכים לציבור החרדי ולקהילה מסויימת. חילונים וחרדים, דתיים ושאינם, ערבים ועולים, כולם שווים להשתדלות מצידנו לסיוע ועזרה אפשרית ובכל נושא רפואי". 

לסיום, צורפו מספרי העוזרים של סגן השר לרווחת הציבור: "לטובת הציבור, אנו מצרפים כאן שוב מספרי הטלפונים אליהם ניתן לפנות לצוות לשכת סגן שר הבריאות:
חיים יוסטמן ‭050-4121212‬
מוטי בבציק ‭050-4151111‬
אבי דז׳דק ‭052-7616112‬
דוא״ל: SAR@moh.gov.il