בדרך לעימות? מחבלים ירו על ישראל. צה"ל תקף ברצועה

מספר ימים לאחר שהשטח מעט נרגע, חזרו מחבלי הרצועה לירות לעבר יישובי עוטף עזה. מטוסי חיל האוויר תקפו בתגובה לחמשת השיגורים 15 מטרות. בסוף השבוע חזרו גם ההפגנות האלימות ופיגועי הטרור על גדר המערכת

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/06/18 07:12 כ בסיון התשעח

בדרך לעימות? מחבלים ירו על ישראל. צה"ל תקף ברצועה
תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ימים בודדים לאחר שחמאס הפסיק את ירי הרקטות לישראל, נראה שהמצב הביטחוני ברצועת עזה שוב על סף פיצוץ. בסוף השבוע נערכו הפגנות אלימות על גדר המערכת ואף נעשו ניסיונות לפיגועי טרור והחל מצאת השבת ובמהלך הלילה (ראשון) חודש הירי לעוטף עזה. צה"ל תקף בתגובה ברצועה.

חמישה שיגורי מחבלים נצפו במהלך סוף השבוע, שניים במוצאי שבת ושלושה עמוק לתוך הלילה, ארבעה מהם יורטו על ידי כיפת ברזל ואחר נפל בשטח הרצועה.

המקומות אליהם כוון הירי הם המועצות אשכול, שדות נגב, שער הנגב, חוף אשקלון והעיר שדרות. צה"ל תקף בתגובה, באמצעות מטוסי קרב, 15 יעדי טרור.

בין המטרות שהופצצו, שני אתרים לייצור ולאחסון אמצעי לחימה, מתחם צבאי ומתחם נוסף השייך לכוח הימי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי הם "רואים בחומרה את פעילות הטרור של ארגון הטרור חמאס. צה"ל ימשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל ולפעול ככל שיידרש.

עוד קודם לירי על יישובי עוטף עזה, ניסו מחבלים במספר אירועים שונים לחבל בגדר המערכת, השליכו רימונים ומטעני נפץ וכן המשיכו לשגר עפיפוני תבערה לעבר שטחי ישראל. 

מחבלים מנסים לחבל בגדר המערכת

מחבלים מנסים לחבל בגדר המערכתצילום: דובר צה"ל