בדרך להסלמה? חמאס לא ירסן את המפגינים. ח"כ יוגב: "פייק הסדרה"

ההפגנות על גדר רצועת עזה צפויות להתחדש ועלולות להידרדר לכדי עימות. בכיר בחמאס: "מתכוונים להסיר את המצור". חבר הבית היהודי: "עד שלא נכריע את החמאס ונשמיד את ראשיו, לא יהיו הסדרה, ביטחון, וסיכוי להשיב את נעדרינו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/09/18 09:14 כז באלול התשעח

בדרך להסלמה? חמאס לא ירסן את המפגינים. ח"כ יוגב: "פייק הסדרה"
תמונת ארכיון. הפגנות ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

ההפגנות על הגדר ברצועת עזה מצד הפלסטינים צפויות להתחדש היום (ו'), כשלראשונה מאז החל המשא ומתן על ההסדרה באזור, חמאס לא יפעל לריסון העימותים. מי שלא הופתע מכך היה ח"כ מוטי יוגב.

"פייק הסדרה בעזה", אמר ממלא מקום יו"ר ועדת חוץ וביטחון, "בסופו של יום, לא נוכל לברוח מאחריותנו לרצועת עזה. לא חמאס, גם לא הארגון לשחרור פלשתין, לא פתרו ולא יפתרו לנו את הבעיות מרצועת עזה".

ח"כ מוטי יוגב

ח"כ מוטי יוגבצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

לדבריו, "עד שלא נכריע את החמאס ונשמיד את ראשיו, לא יהיו באמת : הסדרה, ביטחון לעוטף ישראל, חיים סבירים לתושבי רצועת עזה וסיכוי להשיב את נעדרינו". עוד הוסיף חבר הבית היהודי כי "אם נברח מטרור ואחריות לביטחוננו, הטרור והאחריות ירדפו אחרינו. למציאות זו צריך להיערך, תודעתית, מודיעינית, ביטחונית והומניטרית. בסופו של יום, לא נוכל לברוח מאחריותנו לביטחון ישראל".

אתמול פורסם בחלק מכלי התקשורת הערבית, כי בניגוד לשבועות האחרונים, ארגון הטרור העזתי לא ירסן את המפגינים על הגדר. לפי הבלוג 'אבו עלי אקספרס', בכיר בחמאס, צלאח ברדויל, אמר לערוץ 'אלאקצא' כי הם "מתכוונים להסיר את המצור על עזה", עם או בלי אבו מאזן וכי "צעדות השיבה ממשיכות בכל הכוח".