בדרך להסכם? חמאס הורה לאנשיו שלא לנהוג באלימות

לקראת הפגנות יום השישי על גדר הגבול ברצועת עזה, הוציאה היום "הרשות העליונה לצעדת השיבה" הודעה, בה היא "מדגישה את חשיבות השמירה על כך שההפגנות מחר לא יהיו אלימות". זאת על רקע הדיווחים על הסכם רגיעה מתקרב בין ישראל וחמאס

חדשות כיפה יהונתן קליין 01/11/18 21:46 כג בחשון התשעט

בדרך להסכם? חמאס הורה לאנשיו שלא לנהוג באלימות
הפגנות בחסות חמאס על גבול הרצועה, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

האם הסכם הרגיעה בין ישראל וחמאס מתקרב? ארגוני הטרור ברצועת עזה הגיעו להסכמה על הפסקת ההתפרעויות על גדר הגבול, כך דווח ב'כאן' על פי מקורות ברצועה. ההפגנות מחר צפויות להיות לא אלימות, והפרחת בלוני התבערה, נסיונות הפריצה לגדר המתקיימים שוב ושוב לאחרונה, והפעולות של יחידות הטרור המכונות 'יחידת החיכוך הלילי', ייפסקו עד ליום ראשון על מנת לתת סיכוי למצרים להשלים את הסכם הרגיעה.

בתוך כך, פרסמה הערב (ה'), ה'רשות העליונה לצעדת השיבה', האחראית על ההפגנות על הגדר בימי שישי הודעה, בה היא קוראת למפגינים שלא לנהוג באלימות מחר: "הרשות מדגישה את חשיבות השמירה על כך שההפגנות מחר יהיו לא אלימות וקוראת לכלל המשתתפים לנקוט בכל האמצעים  בכדי לא לספק לצלפי צה"ל סיבה לפגוע במפגינים". נאמר בהודעה כפי שפורסם בטלגרם של אבו עלי אקספרס.

ההתפרעויות על הגדר בליל שבת

התפרעויות על גדר הרצועהצילום: דובר צה"ל

עם זאת, מנהיג חמאס בעזה, יחיא א-סינוואר, אמר בתום הפגישה בין חמאס לג'יהאד האסלאמי היום, כי "צעדות השיבה ימשכו עד שישיגו את מטרותיהן ובראשן שבירת המצור ולאחר מכן הפעולות יצטברו לכדי שחרור ושיבה".

מקור פלסטיני אמר היום לסוכנות ידיעות טורקית, כי המצרים השיגו 'התקדמות ניכרת' במגעים לרגיעה בין ישראל וחמאס. על פי המקור, ההסכם יתבצע בשלושה שלבים, כשהראשון הוא המשך הזרמת הדלק שקטאר כבר החלה להזרים לרצועה, לצד תשלום משכורות פקידי חמאס האזרחים במימון קטאר. בשלב השני תחנת הכוח בעזה תעבור לפעול באמצעות גז טבעי, מה שיפחית את עלות ההפעלה שלה ויצמצם את התלות של החשמל בעזה בישראל, לצד שיפורים בהפעלת מעבר רפיח בין הרצועה למצרים. בשלב השלישי של ההסכם יתבצע שיקום הרצועה, על פי התכנית של שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב.

במקביל ליישום ההסכם, חמאס יפסיק להפריח בלוני תבערה לעבר ישראל, ורק לאחר מכן, בהתאם להתקדמות יישום ההסכם, הוא ידאג להפסקת הניסיונות לחבלה בגדר המערכת, וכן יפעל להרחקת האזרחים ברצועה למרחק של 500 מטר מגדר הגבול.