בדרום זועמים על הפסקת האש. בקבינט מאשימים את צה"ל

תושבי עוטף עזה ושדרות הביעו את מחאתם נגד החלטת הקבינט להפסיק את התקיפות בעזה. גורמים בקבינט האשימו את צה"ל שלא הציג חלופות התקפיות מול חמאס. השר גלנט: "הנחנו את הצבא להיערך להמשך, כי אנחנו מאמינים שההמשך הזה יגיע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/18 21:11 ה בכסלו התשעט

בדרום זועמים על הפסקת האש. בקבינט מאשימים את צה"ל
הפגנה בשדרות, צילום: באדיבות המצלם

תושבי הדרום לא אהבו את החלטת הקבינט להפסיק את התקיפות בעזה, והערב (שלישי) הם הפגינו בשדרות וקראו לממשלה: "אנחנו לא אזרחים סוג ב'". לצד זה, מתחו גורמים בקבינט ביקורת על צה"ל וטענו כי לא הציג בפניהם אפשרויות תקיפה ברצועה.

מאות מתושבי יישובי עוטף עזה ושדרות הפגינו בצומת העיר, במחאה על הפסקת האש שבין ישראל לחמאס. פעולות המחאה של המפגינים כללו הנפת שלטים, צעקות מחאה בגנות הממשלה וכן הבערת צמיגים.

שר השיכון יואב גלנט

שר השיכון יואב גלנטצילום: פלאש 90

המפגינים אמנם הפנו את ההאשמה כלפי שרי הרבינט, אך שם בחרו למתוח ביקורת דווקא על צה"ל. בחדשות 'כאן' דווח כי גורמים בקבינט טענו שבמהלך הדיונים הצבא לא הציג בפניהם תכניות התקפיות ויצירתיות במטרה לפגוע בחמאס.

שר הבינוי והשיכון וחבר הקבינט, יואב גלנט מכולנו, דחה את הטענות על קרבות בקבינט ואמר ל"החדשות' כי  התנהל "דיון אחראי, לא היו בו התנצחויות על שום רקע. מה שאני יכול לומר לכם זה שכלל השרים קיבלו את עמדתם האחודה של גופי הביטחון באשר לרגיעה הנוכחית".

לדבריו, הוא ראש הממשלה ויתר השרים הנחו "את צה"ל להחזיר את הביטחון והשקט ולהיערך להמשך, כי אנחנו מאמינים שההמשך הזה יגיע. יש כאן שיקולים רחבים יותר, לא הכל ברור לציבור. לפעמים הוא מקבל זוויות מסוימות. הפעולה מלפני יומיים מסבירה לציבור כמה הוא לא יודע על מה שקורה".