"בדיחה" או "פספוס הזדמנות": הממשלה דחתה את ההצעה לשינוי שיטת מינוי בכירים

השרים שקד ולוין ניסו להעביר הצעה לפי מנכ"ל משרד או סגנו ימונו כמשרות אמון ובהתאם תיקבע גם וועד האיתור למשרות. שרי הממשלה ובראשם, ראש הממשלה בנימין נתניהו התנגדו וההצבעה על ההצעה נדחתה. שקד: "האויב של הטוב הוא הטוב ביותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/17 14:10 יא בתשרי התשעח

"בדיחה" או "פספוס הזדמנות": הממשלה דחתה את ההצעה לשינוי שיטת מינוי בכירים
ארכיון: יריב לוין ואילת שקד, צילום: Hadas Parush/Flash 90

הממשלה החליטה לדחות את ההצבעה על הצעת ההחלטה לשנות את דרכי המינוי לתפקידים בכירים בשירות המדינה במה שהתפרסם בתקשורת כ"חוק הג'ובים". הצעת ההחלטה עסקה במינוי משנים למנכ"ל במשרדי ממשלה כמשרות אמון של מנכ"ל המשרד, ונועדה, כך על פי מגישי הצעת החוק, להגביר את המשילות.

השר יריב לוין, אשר עמד מאחורי ההצעה יחד עם שרת המשפטים איילת שקד, תקף את השרים שהתנגדו לה, "ההתנגדות של חלק משרי הממשלה להחלטה היום, מנעה שינוי היסטורי בהליכי המינויים של משרות בכירות בשירות הממשלתי. בכך, הוחמצה הזדמנות, שספק אם תחזור, לחזק באופן משמעותי את יכולתם של השרים להבטיח מינויים ראויים של אנשים המחויבים למדיניותם".

"מתנגדי ההצעה אחראים באופן אישי להמשך המצב הקיים של היעדר משילות", אמר והוסיף, "של חוסר יכולת לממש את מדיניות השרים ושל פגיעה קשה ומתמשכת בעבודת הממשלה".

שרת המשפטים שקד תקפה גם היא את הדחייה, "האויב של הטוב הוא הטוב ביותר. יש שרים שמדברים ויש שרים שעושים. היום הממשלה פספסה הזדמנות להתחיל את השינוי שיחזיר את המשילות לנבחרי הציבור. אפשר להמשיך לדבר על משילות עוד שנים רבות, השר יריב לוין ואני הבאנו הצעה מעשית בפעם הראשונה. אני מקווה שבעוד שבועיים הממשלה תאשר את ההצעה".

במהלך הדיון תקפו חלק משרי הממשלה את הצעת החוק, ובהם השרה גילה גמליאל (ליכוד) שכינתה את ההצעה "בדיחת השנה" והשר יואב גלנט שכינה את ההצעה "פספוס אחד גדול" הביעו התנגדות. גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו לא אהב את ההצעה כיון שלדעתו היא לא מספיקה להגברת המשילות: "זה לא מספיק משילות, זה המעט שבמעט. הגיע הזמן שנמשול כאן, אחרת נהיה כמו כלכלות אירופה המתמוטטות. הריבון הוא הבוחר והבוחר בסופו של דבר קובע מה הוא רוצה מבחינת מדיניות חלוקת משאבים וסדרי עדיפות. עלינו לתת לשר הממשלתי את האפשרות לבטא את המדיניות שלשמה נבחרנו. זה עומק רדוד ביותר. אני מיניתי אתכם לעשות דבר אחר".

על פי ההצעה, את וועדת האיתור ירכיבו שלושה: מנכ"ל המשרד הממשלתי הרלוונטי או נציג בכיר של המשרד, נציב שירות המדינה או נציגו וכן נציג נוסף שימונה ע"י המנכ"ל והנציב יחדיו. אדם לו זיקה אישית, עסקית או פוליטית לאחד משרי הממשלה לא יוכל להיות חלק מהרכב וועדת האיתור. קודם לכן מנה ההרכב חמישה אנשים, דבר שהקשה על קביעת מועד לקיום וועדות האיתור.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן