בג"צ יכריע: תותר הרחבת 'עזרת ישראל'?

בית המשפט העליון ידון בעתירה, המאחדת למעשה מספר עתירות, שהוגשו כולן על ידי ארגונים שונים למען הכותל המערבי, במטרה למנוע שיפוץ כלשהו ברחבת הכותל הדרומי (עזרת ישראל). ברקע: נתניהו מקדם את מתווה הכותל

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/19 21:38 כד בשבט התשעט

בג"צ יכריע: תותר הרחבת 'עזרת ישראל'?
צילום: יח"צ חמ"ד

לקראת הדיון בבג"צ שיתקיים מחר (חמישי) בנוגע לסוגיית הרחבה הדרומית, הגיע השבוע רבה של ירושלים, הרב שלמה עמאר, ונשא תפילה במקום להצלחת הדיון. לדברי הארגונים שעתרו לבג"צ, מטרת העתירות היא למנוע את מתן הרחבה הדרומית לידיהם של הרפורמים. 

בביקורו ברחבה נשא הרב עמאר דברים לציבור שהיה במקום, ואמר "צריך לכוון את לב השופטים לטובה. על קדושת עם ישראל, על קדושת המקום הזה, ולא יתנו יד לשום פגיעה, לשום דריסה ולשום רמיסת קודש, לא במקום הזה ולא בכל מקום וגם על קדושת השבת". 

לאחרונה דחתה הוועדה לתכנון ובניה בירושלים את הבקשה להרחבתה של הרחבה הדרומית, וזאת מאחר שלטענתם, הבניה הקיימת במקום אינה תואמת להיתר שניתן. כמו כן, בדיונים שהתקיימו בוועדה נטען שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא זה שעומד מאחורי הניסיון לקדם את מתווה הכותל.

עזרת ישראל בכותל המערבי

עזרת ישראל בכותל המערביצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

אחד הארגונים הכלולים בעתירה הוא התנועה המסורתית. עמותת "בצדק" , המהווה חלק מהארגונים העותרים נגד הבניה ברחבה הדרומית. ב'בצדק' אף מבקשת מבית המשפט להורות על פתיחה בחקירה פלילית שתבחן את התנהלות כלל הגורמים המעורבים, ממשלתיים ואזרחיים, ובכלל אלו גם התנועה המסורתית.

מנכ"ל התנועה המסורתית, ד"ר יזהר הס, מסר בתגובה לעתירה: "העתירה התמוהה הזו, המופרכת הזו, שמבקשת להעמיד את הנהגת התנועה המסורתית לדין פלילי, היא עוד שלב בניסיון של גורמים חר"דליים קיצוניים לחבל בניסיונות הפיוס בעם היהודי סביב סוגיית הכותל. אלה אותם אנשים המגיעים מעת לעת לכותל המשפחות (עזרת ישראל) ומקימים שם בהפגנתיות, בשחצנות, ביוהרה - מחיצה בין גברים לנשים. נוהגים מנהג בעלים ומסמנים טריטוריה. השנאה עיוורה את עיניהם. במקום להבין כי פתרון המתחים סביב הכותל יחזק את מעמדה של ירושלים כבירת ישראל, היא בירתו של העם היהודי, הם מחבלים בכל ניסיון לפשרה".

הס הוסיף כי: "בשולי הדברים, נדמה כי יש יותר מקורטוב של אירוניה שדווקא אנשי עטרת כהנים, שהם העומדים האמיתיים מאחורי העתירה הזו, עותרים לבג"צ בטענה שכללי התכנון והבנייה, שכללי המנהל התקין, לא נשמרו כיאות על ידי הממשלה כאשר הקימה את עזרת ישראל. היש דוגמה מובהקת יותר ל'טובל ושרץ בידו'?"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן