בג"ץ יכריע: עיריית תל אביב נגד שר התחבורה

עיריית תל אביב הגישה עתירה לבג"ץ נגד החלטת שר התחבורה להפסיק את עבודות בניית "גשר יהודית" בשבת: "אין לשר סמכות להורות ל'נתיבי איילון' להפסיק העבודות"

חדשות כיפה מירב כהן 03/10/18 15:35 כד בתשרי התשעט

בג"ץ יכריע: עיריית תל אביב נגד שר התחבורה
האזור בו אמור להיבנות הגשר, צילום: Miriam Alster/FLASH90

עיריית תל אביב הגישה היום (ד') עתירה לבג"ץ נגד החלטת שר התחבורה שלא לבצע את עבודות הקמת גשר יהודית בשבת: "העיכוב והסחבת גורמים נזקים כבדים"

בעתירה ביקשה עיריית תל אביב מבית המשפט צו ביניים המשעה את החלטת שר התחבורה לעכב - או להפסיק - את העבודות, ומחייב את חברת "נתיבי איילון" להמשיך את העבודות כמתוכנן עד לקבלת הכרעה.

בעירייה תקפו את שר התחבורה וטענו שהשר אינו מסביר את החלטתו ואינו מספק תשובות לשאלותיהם. בעירייה נטען כי החלטתו של השר כץ אינה חוקית שהרי הוא אינו מוסמך לתת הוראות לחברת "נתיבי איילון" ואינו יכול להורות על הפסקת העבודות בשבת. עתירה מצויין כי הדבר אף נקבע בחוות דעת מפורשת של היועצת המשפטית של משרד התחבורה, שאושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה לפני כשנה.

גשר יהודית עתיד לחבר בין שכונת ביצרון ממזרח לאיילון ושכונת מונטיפיורי שבמערבו. שר התחבורה החליט על עצירת בניית הגשר אחרי שחברי הקואליציה החרדים איימו שיתפטרו מהממשלה במידה והעבודות ימשיכו. בנוסף רבה הראשי של ירושלים, הרב אריה שטרן כתב חוות דעת הלכתית ובה טען כי יש להימנע משימוש בפרויקטים שנבנו תוך חילול שבת גם אם העבודות בוצעו על ידי גויים בלבד. 

מעיריית תל אביב-יפו נמסר כי העתירה הוגשה "לאחר שעד היום, למרות פניות חוזרות ונשנות ובקשות הארכה של משרד התחבורה, לא הובהר לעירייה מדוע המשרד החליט לעצור את עבודות הקמת הגשר בשבת". בעתירה נטען כי כי "העיכוב בבניית הגשר והסחבת גורמים נזקים כבדים לתושבי העיר תל אביב-יפו ולמטרופולין. ומשכך אין בכוונת העירייה להמתין עוד והוחלט על פניה לערכאות משפטיות".