בג"ץ הקפיא את מינוי הרב קרים לתפקיד הרבצ"ר

עתירתה של זהבה גלאון נגד מינוי של הרב אל"מ אייל קרים לרב הצבאי הראשי התקבלה בבג"ץ. השופטים הוציאו צו למניעת המינוי וקבעו כי הרב ייאלץ למסור תצהיר המפרט את עמדותיו בנושאים שונים

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 21/11/16 12:45 כ בחשון התשעז

בג"ץ הקפיא את מינוי הרב קרים לתפקיד הרבצ"ר
Diana Hananshvili/Ministery of Defense, צילום: Diana Hananshvili/Ministery of Defense

בעקבות עתירת מר"צ נגד מינויו של הרב הצבאי הראשי הבא, אל"מ אייל קרים, הוציאו היום שופטי בג"ץ צו ביניים המונע את המינוי.

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, דנה בעתירה יחד עם השופטים סלים ג'ובראן וניל הנדל, השלושה קבעו כי הרב קרים ייאלץ להגיש תצהיר המפרט את עמדותיו בנושאים שצויינו בעתירת מר"צ. הרב קרים אמור היה להיכנס לתפקיד הרב הצבאי הראשי ביום רביעי הקרוב בטקס בבסיס הקרייה בתל אביב.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה בחשבון הטוויטר: "משהו רע מאוד עובר על בג"ץ. מגלומניות ובעיקר זלזול ברשות המחוקקת והמבצעת ואצבע קלה מידי על הדק ההתערבות בהחלטותיהן. יאלץ אותנו לטפל בחוק" והוסיף:

"לנאור יש מונופול על השכל, הערכים והמוסר?! מי החליט שעמדה שלה ביחס לדבריו של הרבצ"ר נכונה יותר מעמדת הרמטכ"ל ושר הביטחון שהחליטו למנות?! הזוי".

ח"כ מוטי יוגב הגיב אף הוא בחריפות:"בג"צ שבר את הכלים בהתערבותו הגסה במינויים בצה"ל. כניעת בג"צ לעמדות השמאל הקיצוני, זה אקטביזם שיפוטי גס ובוטה ופגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית, במדינת ישראל, בצה"ל ובמפקדיו. זו מלחמה של הרשות השופטת ברשויות הנבחרות: המבצעת והמחוקקת. סומך על צה"ל ומפקדיו ועל שר הביטחון שידעו להגן על קיומנו הביטחוני, גם הדמוקרטי, גם על גרעין האמונות והדעות של עם ישראל , חוסנו ואמונתו, מפני אויבנו, גם מפני מהרסנו מבפנים."

בעתירה שהגישה זהבה גלאון, יו"ר מר"צ, נכתב כי הרב קרים אינו ראוי לתפקיד משום שהוא מביע "שנאת נשים יוקדת וחמורה, הומופוביה וחוסר סובלנות משווע כלפי הקהילה הלהט"בית ושנאת זרים".