בג"ץ הכריע: העבודות בגשר יהודית-גם בשבת

שופטי בג"ץ קיבלו את עתירתו של ראש עיריית תל אביב חולדאי, ופסקו כי יהיה ניתן להמשיך בעבודות על גשר יהודית בשבתות. ח"כ גפני האשים את התקלות ברכבת בחילול השבת: "השבת תובעת את עלבונה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 22/01/19 22:22 טז בשבט התשעט

בג"ץ הכריע: העבודות בגשר יהודית-גם בשבת
האזור בו אמור להיבנות הגשר, צילום: Miriam Alster/FLASH90

בית המשפט קיבל היום (שלישי) את עמדת עיריית תל אביב והורה על המשך הבנייה של גשר יהודית, החל מסוף השבוע הקרוב מכניסת השבת ועד צאתה.

חרף התנגדות שר התחבורה ובעקבות עתירת ראש עריית תל אביב רון חולדאי, קבע בג"ץ שמכיוון שצריך לסגור את נתיבי איילון בשל עבודות חישמול ברכבת ישראל, אזי לא יכולים למנוע את העבודות בגשר יהודית שבכל מקרה עובדים שם לא יהודים.

העבודות יחלו ביום שישי הקרוב לקראת השעה 18:00 בערב ויימשכו כ-24 שעות. הנתיבים ייחסמו לכיוון צפון. התנועה באיילון דרום תתאפשר כרגיל, כמו גם התנועה באיילון צפון ממחלף השלום ואילך. 

ח"כ גפני שוחח עם שר התחבורה, ואמר לו כי השבת לא ניתנה לעם ישראל כדי לחללה ולעשות בה עבודות שיפוצים, וטען כי תקלות הרכבת מתרחשות בגלל חילול השבת: "רואים זאת בחוש שהשבת תובעת את עלבונה, התקלות המשונות שעוצרות את עבודות הרכבת ומשבשות את לוח הזמנים באופן לא טבעי הם הראיה הטובה ביותר כי לא תרוויחו כלום מהעבודות האלו בשבת."

צילום: מירי צחי

תנועת נאמני תורה ועבודה על העתירה של עיריית ת"א בנושא גשר יהודית:"במקום לזגזג בין החלטות שונות ולנהוג בציניות פוליטית, ראוי שבמדינה יהודית ודמוקרטית נערוך דיון אמיתי לגבי כיצד נכון לאזן בין הצורך של זרועות המדינה לעבודות בשבת לבין שמירה על השבת כיום מנוחה לאומי. זו משמעותה של ריבונות יהודית במדינה מערבית, והיה ראוי שהממשלה תטפל בכך מלכתחילה ללא צורך בעתירה מצד עיריית ת"א".

מארגון ליב"ה נמסר: "לאורך כל הדורות מסרו יהודים את נפשם על שמירת השבת ולא חלמו שדווקא במדינת ישראל, המדינה היהודית, השבת תירמס ברגל גסה בגלל שיקולים של כסף ונוחות. לא יכול להיות שקומץ מנותק יחליט למחוק את השבת הציבורית של המדינה ושל העם כולו. לא חזרנו לארץ והקמנו מדינה כדי למחוק את הצביון המיוחד שלנו. במדינה יהודית צריכים לעשות כל מה שצריך כדי שישמר הצביון, שתישמר השבת במרחב הציבורי"