בג"ץ דחה את פינוי הכפר הבלתי חוקי. סמוטריץ': "החלטה הזויה"

השופטת ענת ברון הוציאה צו זמני שאוסר את הריסת הכפר הפלסטיני הבלתי חוקי, חאן אל-אחמר סמוך למעלה אדומים. רגבים: "ישראל חייבת לעמוד איתן מול מסע הלחצים, ולסיים את העתקת המאחז"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/18 10:01 כג בתמוז התשעח

בג"ץ דחה את פינוי הכפר הבלתי חוקי. סמוטריץ': "החלטה הזויה"
הכפר הבלתי חוקי, צילום: רגבים

בג"ץ הורה הלילה (שישי) על הקפאת הריסתו של הכפר הפלסטיני הבלתי חוקי, חאן אל-אחמר, סמוך למעלה אדומים, מה שעורר תגובות נזעמות בחוגי הימין.

השופטת ענת ברון הוציאה, בעקבות עתירה שהוגשה בשם שורת פלסטינים, צו זמני שאוסר את הריסת המבנים במקום. בנוסף היא חייבה את המדינה להשיב עד השבוע הבא לבקשת הסדרת המקום.

''ההחלטה הזו של השופטת ברון פשוט הזויה, תקף ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי שהוסיף כי "יש כאן פסק דין חלוט של בג"ץ שניתן לאחר שנים של דיונים ודחיות".

בתנועת רגבים, שפתחה בהליך המשפטי מול הבניה הבלתי חוקית כבר לפני כעשור, התייחסו להחלטת בג"ץ ואמרו כי  "מדינות אירופה הצבועות הובילו ומימנו את הבניה הבלתי חוקית במטרה לסייע לרשות הפלשתינית להשתלט על אזור מעלה אדומים, וברוב חוצפה מפעילות לחץ פסול בעזרת ארגוני השמאל הקיצוני, תוך ניצול נוסף של בג"ץ בניסיון לדחות את אכיפת החוק ומימוש פסק הדין". 

ברגבים ציינו כי מדינת ישראל הכשירה בעלות של מיליוני שקלים שכונת קבע עבור תושבי חאן אל אחמר, וכל משפחה תקבל מגרש מפותח בחינם. לדבריהם, "מקרה חאן אל אחמר הפך למבחן הלקמוס של מדינת ישראל, שחייבת לעמוד איתן מול מסע הלחצים, ולסיים את העתקת המאחז".