בג"ץ דחה את הריסת ביתם של המחבלים שרצחו את תינוקה של שירה לב-רן

שופטי בית המשפט העליון החליטו לדחות את הריסת בית משפחת ברגותי. האחים ברגותי אחראים על הפיגועים בצומת עפרה ובצומת גבעת אסף, בהם נרצחו תינוקה של שירה לב-רן ונפלו שני חיילי צה"ל

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 11/02/19 14:08 ו באדר א'

בג"ץ דחה את הריסת ביתם של המחבלים שרצחו את תינוקה של שירה לב-רן
בית המשפט העליון, צילום: פלאש 90

בעקבות עתירת ארגון השמאל 'המוקד להגנת הפרט', בג"ץ שוב מונע הרס בית המחבלים שרצחו את תינוקה של שירה לב רן והחיילים יובל מור יוסף ויוסי כהן.

לפני מספר שבועות הוחלט על פי צו של אלוף פיקוד מרכז, נדב פדן, להרוס את ביתם של עסאם וואד ברגותי. האחים ברגותי הם חלק משולשלת ידועה של מחבלים ומרצחים. משפחתו החליטה להגיש ערער על ההחלטה ולכן החליטו בבית המשפט העליון למנוע את הריסת ביתם. 

החלטת בית המשפט התקבלה מכיוון שהריסת בית המחבלים היא בלתי הפיכה. כלומר שלא יהיה ניתן לבנות את בית המחבלים בשנית. במידה וצה"ל יצליח לשכנע את שופטי בית המשפט העליון שההריסה הכרחית, יורי השופטים על קיום הצו. הדיון הבא נקבע לעוד לשבוע הבא. עד מועד הדיון על המדינה להשיב מדוע הריסת הבית הכרחית. 

פסק הדין

פסק הדיןצילום: ללא

עסאם ברגותי אחראי על פיגוע הירי , סמוך ליישוב עפרה בחג החנוכה. במהלך הפיגוע נהרג עמיעד ישראל, בנם של שירה ועמיחי לב-רן. שירה היתה בחודש השביעי להריונה. בעקבות הפיגוע נאלצו הרופאים לבצע זירוז ללידה. תינוקם הצליח לשרוד ארבעה ימים בלבד, בטרם נקבע מותו. בפיגוע נפצעו עוד שבעה תושבים. 

אחיו של ברגותי היה שותף לפיגוע בצומת גבעת אסף, בו נפלו הלוחמים יובל מור יוסף מאשקלון ויוסי כהן מירושלים. השניים שירתו בגדוד נצח יהודה בחטיבת כפיר

שי גליק מנכ"ל בצלמו  המלווה את המשפחות השכולות מסר: "בגץ שוב נותן פרס לטרור ולמוקד להגנת הפרט ארגון שמאל קיצוני מבית הקרן החדשה . בגץ אינו מבין את חשיבות הרס הבית במיידי ודוחה את הדיון קרוב לשבועיים. נמשיך להאבק נגד שלטון המשפטנים ובגץ שמונעים את המאבק בטרור ומסרסים את כוחות הביטחון"

מהמשפחות השכולות מור יוסף וכהן הצטערו על ההחלטה: אנחנו מצטערים מאוד על ההחלטה למנוע ולעכב את הרס בית המחבל שרצח את ילדינו. המחבלים הארורים לא התייעצו איתנו קודם מסע הרצח שלהם או נתנו לנו זמן לעתור. אין שום סיבה שיקבלו את הפריוולגיה הזאת . חשוב לזכור מדובר במשפחה שכולה תומכת טרור . אנחנו קוראים למערכת הבטחון לגזור עונש מוות למחבל ולסיים במהירות את הרס בתי המחבלים וכל מי שסייע להם ולגרש את בני המשפחה לחו"ל