בגלל תיק החינוך-הסכם האיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי תקוע

מתכוננים לבחירות: בבית היהודי רוצים לפתוח מחדש את ההסכם עם האיחוד הלאומי, ולהותיר בידיו של הרב פרץ את תיק החינוך גם בבחירות הבאות

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 20/06/19 10:54 יז בסיון התשעט

בגלל תיק החינוך-הסכם האיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי תקוע
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

האיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי לקראת הבחירות לכנסת ה 22, שוב תקוע. הפעם המשבר הוא על הסעיף בהסכם הישן שמאפשר לשר המיועד בצלאל סמוטריץ' לבחור תיק ראשון, לפני הרב פרץ. בבית היהודי רוצים שתיק החינוך יישאר בידיו של היו"ר גם בממשלה הבאה באופן אוטומטי, אך באיחוד הלאומי מסרבים לוותר. 

לאחר שראש הממשלה נתניהו העניק את תיק המשפטים הנכסף לשר אוחנה, ומינה את ח"כ סמוטריץ' לשר התחבורה, יו"ר האיחוד הלאומי לא מתכוון לקחת סיכונים שיותירו אותו עם תיק בינוני מסביב לשולחן הממשלה, ורוצה להשאיר אצלו את הכוח המאפשר לו לבחור ראשון. בבית היהודי מוכנים להשאיר את הסעיף, אך רוצים שתיק החינוך לא יהיה נתון למשא ומתן, ויהיה מיועד לפרץ. 

בממשלת המעבר הנוכחית סמוטריץ' וויתר לפרץ על תיק החינוך. מסביבתו נאמר כי הוא לא רצה להמשיך עם מתיחות בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, והבין עד כמה משרד החינוך חשוב ליו"ר לפרץ. 

סמוטריץ'  דוחה את הטענות ואומר: "הרב פרץ ואנוכי מתואמים. אנחנו בעז"ה נתקדם עם האחדות כבר בימים הקרובים ומזמינים את כל השותפים הפוטנציאליים להצטרף כדי שתהיה מפלגה ציונית דתית אחת מימין לליכוד. אין לנו פריוולגיה לאבד אלפי קולות פעם נוספת".

בתוך כך לרב פרץ ישנה חזית נוספת עם השותפים הנוספים לרשימה- עוצמה יהודית. עו"ד איתמר בן גביר דורש מפרץ וסמוטריץ' לקיים את ההסכם בניהם, לפיו שניהם התפטרו בחוק נורבגי מהכנסת בכדי שהוא ייכנס לכנסת. אולם, בקשתו נדחתה מכיוון שבבית היהודי אומרים שההסכם רק לכנסת ה-21 שהתפזרה שבועות ספורים אחרי כינונה. 

אמש (ד') החליטו בבית היהודי להמשיך עם רשימת המפלגה שנבחרה לכנסת ה-21 גם בכנסת ה-22. בנוסף החליטו חברי מרכז המפלגה לאפשר, בהוראת שעה, לכנס מרכז תוך 48 שעות, ושההחלטות יעברו ברוב רגיל של -50 אחוזים.