בגלל גרעין פופקורן - פעוטה כמעט נחנקה למוות

צוות בית החולים שניידר הציל את הפעוטה, לאחר שגרעין הפופקורן התפרק בעומק ריאתה וחסם כמעט לחלוטין את דרכי הנשימה שלה. הרופא המטפל: "ילדים צריכים להיות תחת השגחה כל זמן האכילה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/19 11:56 כו באדר ב'

בגלל גרעין פופקורן - פעוטה כמעט נחנקה למוות
צילום: shutterstock

אורי, פעוטה בת שנתיים, אכלה פופקורן ללא השגחה. הפופקורן התפרק בעומק הריאה של הפעוטה וחסם כמעט לחלוטין את דרכי הנשימה שלה. החסימה הייתה כה מורכבת והצריכה מרופאי בית החולים שניידר לבצע באורי מספר ניתוחים כשהיא מורדמת ומונשמת, עד שזו יצאה מכלל סכנה.

אמה של הפעוטה, טליה, מתארת את הרגעים הקשים: "אני זוכרת שכל השבת דנו סביב הסוגיה האם להגיש פופקורן או לא להגיש פופקורן. הכרנו את האיסור על הגשת פופקורן ופיצוחים לילדים מתחת לגיל 5, אבל חשבנו שלנו זה לא יקרה.

"אימא שלי אפילו אמרה שהיא מוכנה להיות הסבתא הרעה שבגללה אסור לאכול, אבל אמרנו לה שיש פה שתי אימהות, ושאחת מהן היא גם אחות, ושאין ממה לדאוג. בדיעבד התברר כמה טעינו".

טליה מוסיפה ומתארת כי אחרי שהילדים סיימו לאכול הם יצאו לשחק בחצר הבית. "פתאום שמעתי שיעול מוזר", אומרת האם, "טסתי לחצר. ראיתי את אורי בחוסר אונים מטורף. היא השתעלה כמו שבחיים לא שמעתי אותה משתעלת. מיד צרחתי למי שהיה בבית שיזמין אמבולנס".

משמאל - דרכי הנשימה חסומים בידי הפופקורן

משמאל - דרכי הנשימה חסומים בידי הפופקורןצילום: דוברות מרכז שניידר

ד"ר פטריק שטפלר, רופא בכיר במכון הריאות ומרכז את תחום הברונכוסקופיה של בית החולים, מתאר כי המקרה של אורי היה מורכב ומאתגר במיוחד: "אנחנו רואים לא מעט חסימות של דרכי הנשימה אצל ילדים, אבל אורי הגיעה כשהפופקורן חוסם כמעט לחלוטין את הריאה הימנית שלה.

"היא לא הייתה יציבה ונדרשנו לפעול במהירות. אופן הטיפול הוא באמצעות החדרת מצלמה לריאות ושליפת הגוף הזר. דרכי האוויר של ילדים הם מאוד קטנים. ריאות מתפצלות כמו ענפים של עץ. הפופקורן אצל אורי התפרק והגישה לכולו הייתה מאוד מאתגרת".

אורי נדרשה למספר ניתוחים. היא אף הייתה מורדמת ומונשמת במשך שלושה ימים וטופלה ביחידה לטיפול נמרץ, עד שד"ר שטפלר, ד"ר גיא שטויר וצוות של יחידת האף אוזן גרון של בית החולים שלפו את הגוף הזר במלואו.

"אירוע כזה יכול לצערנו להסתיים גם עם תוצאות קשות מאוד", מסביר הרופא, "מניעה היא הטיפול הכי מוצלח. ילדים צריכים להיות תחת השגחה כל זמן האכילה. אסור לאכול ולשחק או להשתולל יחד. מאוד לא מומלץ גם לתת לילדים מתחת לגיל 5 לאכול פיצוחים, פופקורן ונקניקיות", מדגיש ד"ר שטפלר.