בגלל בירוקרטיה: בניית היישוב לתושבי עמונה הוקפאה

העבודות על בניית היישוב החדש המיועד לתושבי עמונה בגוש שילה הוקפאו לאחר ויכוח על מקורות המימון בין משרד הביטחון למשרד האוצר. הסכום הנדרש: 60 מיליון ש"ח. רה"מ הנחה לדאוג במיידי להמשך העבודות. אביחי בוארון: "אנחנו המומים ופגועים מהמחדל הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/17 13:54 ב באב התשעז

בגלל בירוקרטיה: בניית היישוב לתושבי עמונה הוקפאה
העבודות על עמונה, צילום: עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה

למרות ההבטחות וההתחייבויות המפורשות של שרי הממשלה, הופסקו העבודות לבניית היישוב החדש עמיחי שיועד למפוני עמונה. במהלך החודש האחרון, שבו החלו העבודות בשטח, תקצבה את העבודות מועצת בנימין בהנחה שהכסף יוחזר לה מהמדינה. כך גם הובטח בהחלטת הממשלה להקמת היישוב. במועצה כבר השקיעו 10 מיליון שקל בהקמת התשתיות, אך המדינה לא השיבה לה דבר עד כה. לכן נאלצו להקפיא את העבודות. 

"שלחנו התראות למשרדים השונים ולא קיבלנו מענה", הסביר ראש מועצת בנימין אבי רואה ב - YNET: "מעבירים אותנו ממשרד למשרד ואף אחד לא לוקח אחריות. כשהתחלנו לתקצב את הפרויקט זה נעשה מתוך אחריות לתושבי עמונה, שיושבים תקופה ארוכה בחדרים קטנים בעפרה. אבל להמשיך ככה זה חוסר אחריות. את הכסף הזה צריכה המועצה לחינוך, לרווחה ולסיוע. הממשלה צריכה לקחת אחריות והיא לא עושה את זה".

יו"ר מטה המאבק של עמונה אביחי בוארון הביע תדהמה מהסיבה שבגללה מתעכבות העבודות: "חששנו שארגוני שמאל יעתרו לבגץ בטענות סרק כדי למנוע את הקמת הישוב החדש, חששנו שלחצים מדיניים יאיימו על הענין. לא חלמנו שבירוקרטיה ופקידות הם שימנעו את הקמת הישוב. לתדהמתנו זה מה שקורה. עשרות כלי הנדסה שהובאו מרחוק להקים ישוב חדש בישראל עומדים דוממים כי פקיד לא מוכן להעביר כסף ולא חותם ואף אחד בממשלה לא לוקח אחריות. רק ראש הממשלה מסוגל לפתור את הבעיה, ובקלות. הוא חייב להורות לשר הביטחון איווט ליברמן ולמנכ"ל משרדו להעביר את הכסף מיידית, הוא חייב לדפוק על השולחן ולפתור את הבעיה הזו!". 

עוד הוסיף בוארון: "לא בקשנו לעצמנו דבר אלא משימה ציונית-התיישבותית חדשה במסגרתה גם נשקם את חיינו. מאידך אנחנו לא יכולים ולא מסוגלים לשהות ולחיות באכסניית הנוער בלי תקווה. אם לא תחודש העבודה בימים הקרובים לא תהיה לנו ברירה ונעלה לעמיחי באוהלים. זה יהיה הזוי שגם את ראש השנה והחגים נעביר באכסניית נוער בגלל בירוקרטיה", מסבירים בעמונה.

בהודעה לתקשורת נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את ראש הסגל בלשכתו יואב הורביץ, לדאוג במיידי לחידוש העבודות להקמת היישוב ״עמיחי״ למפוני עמונה. בעקבות הנחיית רה״מ, שוחח הורוביץ עם מנכ״לי משרד הביטחון, השיכון ויתר הגורמים הרלוונטיים, במטרה לחדש את העבודות בהקדם האפשרי".