קולה של אמא לחולה ב-ALS

בזכות ערנותו, אבינעם הציל את צוות הטנק שלו ממוות ודאי. על פעולתו הנועזת אף קיבל בסיום המבצע תעודת הצטיינות מהמג"ד כאות הערכה. כעת הוא מבקש את עזרתכם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 20/01/19 13:28 יד בשבט התשעט

קולה של אמא לחולה ב-ALS
בוכריס, צילום: צילום מסך

תשעה חודשים נשאתי אותו ברחמי, בכל בדיקה במהלך ההריון, ובכל אולטרסאונד שעברתי, שמחתי לשמוע שהכל תקין. הוא הילד השישי שלי מתוך עשרה, וכמו בכל הריון ליוו אותי החששות הטבעיות- העיקר שהכל יעבור בשלום ושיהיה בריא. הלידה הייתה ארוכה ובסופה הגיח לעולם אבינעם, תינוק גדול ובריא. השמחה הייתה גדולה.

אבינעם גדל ככל הילדים בני גילו. ילד למופת, תמיד דאג וסייע למשפחה, היה הראשון להתנדב כשצריך, ותמיד מוקף בחברים שאסף מכל תקופות חייו.

אבינעם עבר במסלול הקבוע למי שגדל בחברה הדתית לאומית, מבית הספר לישיבה התיכונית, למכינה הקדם צבאית ולשירות צבאי כלוחם. במהלך מבצע 'צוק איתן' אבינעם, לוחם שריון, יחד עם צוות הטנק שלו, היה בין הכוחות הראשונים שנכנסו לרצועת עזה. אבינעם שימש כנהג בטנק של הסמ"פ. לפתע זיהה הבזק של טיל נ"ט שנורה לכיוון הטנק שלו. במהירות הסיע את הטנק לאחור, ושניות לאחר מכן באותה נקודה בה הטנק עמד קודם פגע הנ"ט. בזכות ערנותו, אבינעם הציל את צוות הטנק שלו ממוות ודאי. על פעולתו הנועזת אף קיבל בסיום המבצע תעודת הצטיינות מהמג"ד כאות הערכה.

חצי שנה לאחר המבצע, לפתע התחילו הסימנים. בדרך לבסיס אבינעם נפל, ככה סתם ללא סיבה. כששיחק עם החברים כדורגל, פתאום הרגיש שמתקשה לשלוח את הרגל לכדור, האצבע הימנית פתאום כבר לא מתכופפת, כף היד לא מצליחה להיסגר.  במשך תקופה התעוררנו כל יום לאבינעם חדש, שאט-אט מאבד את תפקודו הפיזי, ללא ידיעה מה הדבר הבא שישתנה בו ללא היכר. כל כך קשה כאמא לעמוד מהצד ולהביט בבן שלך הולך ודועך מול העיניים בלי יכולת לעשות משהו כדי לעצור את זה.

אחרי מספר חודשים הגיעה האבחנה הנוראית ממנה חששנו- ALS. שלוש אותיות עם אינסוף כאב מאחוריהן. מחלה חשוכת מרפא.

אבל למרות הכל אבינעם לא הסכים לוותר, וגם אנחנו המשפחה מאחוריו. הגענו עד לקצה העולם במטרה למצוא תרופה, למצוא משהו שיקל על הסימפטומים, שיאפשר לאבינעם סיכוי, שיאריך את חייו, שישאיר אותו איתנו ככל האפשר.

הצלחנו להגיע למחקר חדשני ופורץ דרך בדרום קוריאה, כמעט מדע בדיוני. השתלה של תאי גזע שיודעים להתחלק לתאים שיש צורך בהם. ואכן לאחר סדרת טיפולים ייחודים קרה נס, וכבר שנה וחודשיים מאז המדדים של אבינעם יציבים.

וזה מילא אותנו תקווה, יש עוד סיכוי, יש על מה להילחם. כעת אנחנו רוצים להטיס את אבינעם לסדרה נוספת. אך לצד התקווה והאמונה, ישנה בעיה גדולה שעומדת בפנינו- כסף. מיליון ש"ח מפרידים בין אבינעם שלנו לבין החיים. איך בכלל אפשר לחשוב על זה שבגלל שאין לנו יכולת כספית נוכל לאבד את הילד שלנו, את כל העולם שלנו? החלטנו שלא ניתן לזה לעצור בעדנו. אין מחיר בעולם לחייו של אבינעם.

החלום של אבינעם הוא לחיות כמה שניתן, בשמחה ותשוקה לחיים. והחלום הזה יכול להתגשם, חייב להתגשם. בזכותכם.

אבינעם לחם עבורנו בצוק איתן, ובעקבות הטראומה שנשא עמו לאחר המלחמה התפרצה המחלה. כעת זה הזמן שלנו להילחם עבורו חזרה.

העיניים שלנו נשואות כרגע לדרום קוריאה, החיים של אבינעם מחכים לו שם, עלינו לעשות הכל כדי להביא אותו לשם.

טלפון לפרטים נוספים: 03-9592099

צילום: .